هپاتیت C در کودکان

هپاتیت یک بیماری است که انواع مختلف دارد و می‌تواند در کودکان هم اتفاق بیفتد. یکی از انواع شایع‌تر هپاتیت، هپاتیت C است که در این مطلب می‌توانید با این نوع ازهپاتیت، علل و درمان آنها آشنا شوید.

انواع هپاتیت

هپاتیت نوعی التهاب کبد است که می‌تواند کودکان و بزرگسالان را مبتلا کند. ویروس‌های هپاتیت A، هپاتیت B و C شایع‌ترین انواع هپاتیت هستند، اما ویروس‌های هپاتیت D و E نیز وجود دارند. در موارد نادرتر، هپاتیت توسط باکتری‌ها، انگل‌ها، یک اختلال ارثی یا برخی داروها ایجاد می‌شود.

شما می‌توانید مبتلا به هپاتیت باشید بدون اینکه هیچ علائمی داشته باشید. در حقیقت، هرچه سنتان بیشتر باشد، احتمال بیشتری دارد که علائم را داشته باشید و در نتیجه کودکان و بچه‌ها کمترین احتمال داشتن علائم بیماری هپاتیت را دارند.

اگر شما علائم هپاتیت داشته‌اید و به طور کامل بهبود پیدا کرده‌اید و دیگر قابلیت انتقال بیماری به دیگران را ندارید، هپاتیت حاد داشته‌اید. از سوی دیگر، فرد مبتلا به هپاتیت مزمن همچنان ناقل بیماری باقی می‌ماند و ممکن است بسته به نوع هپاتیت و سلامت فرد، انواعی از عارضه‌ها از جمله آسیب کبدی، نارسایی کبد و سرطان کبد داشته باشد.

هیچ دارویی برای هپاتیت حاد وجود ندارد. اگر کودکتان هپاتیت مزمن دارد، بسته به سن کودک و نوع هپاتیت مزمن، پزشک ممکن است داروهایی را برای آن پیشنهاد کند.

هپاتیت C

بیشتر افراد مبتلا به هپاتیت C هیچ علائمی ندارند و تا سال‌ها بعد که آسیب کبدی کشف می‌شود متوجه ابتلا خود به این بیماری نمی‌شوند. این ویروس از طریق تماس مستقیم با خون انسان و دیگر مایعات بدن منتقل می‌شود. بزرگسالان ممکن است هپاتیت C را از مصرف درون‌ وریدی مواد مخدر بگیرند. انتقال هپاتیت C از طریق تماس جنسی با یک فرد آلوده نیز امکان‌پذیر است، هرچند کمتر شایع است.

کودکان نیز می‌توانند هپاتیت C را از مادر آلوده به بیماری دریافت کنند، اما این غیرمعمول است. تشخیص هپاتیت C در کودکان دشوار است و هنووز واکسنی برای آن وجود ندارد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط