مشکلات یادگیری کودکان در مدرسه: آیا فرزندتان در مدرسه دچار مشکل است؟

مشکلات یادگیری کودکان در مدرسه: آیا فرزندتان در مدرسه دچار مشکل است؟

بیشتر کودکان هرازگاهی با تکالیف مدرسه مشکل پیدا می‌کنند، اما اگر فرزند شما به طور مداوم عقب می‌افتد یا نمراتش افت ناگهانی و غیرقابل توجیهی دارد، لازم است ابتدا به پزشک متخصص اطفال کودکتان مراجعه کنید تا او به تعیین مشکل و حل آن به شما کمک کند. در این مطلب با برخی از مشکلات کودکان در مدرسه که لازم است بررسی شوند آشنا شوید.

مشکلات یادگیری کودکان در مدرسه

امروزه آکادمی‌های طب اطفال برتر در دنیا، متخصصان اطفال را تشویق می‌کنند تا در مشکلات تحصیلی به خانواده‌ها کمک کنند. آنها می‌گویند پزشکان باید مشکلات تحصیلی کودکان را به اندازه‌ٔ مشکلات روانی و فیزیکی آنها جدی بگیرند. مشکلات فرزند شما از نظر تحصیلی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که برخی از آنها به شکل زیر است:

بررسی مشکلات تحصیلی کودک در مدرسه

مواجهه با مشکلات تحصیلی اتفاق رایجی است. این مشکلات می‌تواند باعث شود بچه‌ها نسبت به خود احساس بدی داشته باشند، در مدرسه یا خانه بدرفتاری کنند یا از اجتماع کناره بگیرند. برخی از والدین ممکن است به اشتباه تصور کنند که فرزندشان تنبل است یا عمداً بدرفتاری می‌کند، و در نتیجه متوجه نمی‌شوند که یک علت زمینه‌ای، مثل اختلال یادگیری یا ناتوانی یادگیری وجود دارد.

یک متخصص اطفال آگاه باید بتواند به تشخیص عامل مشکلات درسی فرزندتان کمک کند، بفهمد چه مداخلاتی مورد نیاز است و خانوادۀ شما را در منتقل کردن نیازهای فرزندتان به مدرسه‌اش یاری کند. در حالت ایده‌آل، پزشک متخصص اطفال باید مطمئن شود که فرزند شما از حمایت مناسب در مدرسه برخوردار است یا نه.

همیشه نمی‌توان فهمید که مشکل چیست و برخی از بچه‌ها ممکن است مشکلات متعددی داشته باشند. شاید لازم باشد پزشکتان به تفصیل در مورد رفتار و روتین معمول فرزندتان با شما صحبت کند، سابقه و شرایط خانواده را مرور کند، سوابق پزشکی گذشته را بررسی کند و او را برای تأخیرهای تکاملی احتمالی و مشکلات سلامت روان غربال کند.

همچنین ممکن است پزشک کودک شما را برای غربالگری بیشتر به متخصصی مانند روان‌شناس کودک، گفتاردرمانگر یا کاردرمانگر، متخصص اطفال با تخصص رفتاری-رشدی یا روان‌پزشک کودک ارجاع دهد.

به گفتۀ کارشناسان طب اطفال، وقتی طرحی برای تشخیص و درمان تعیین کردید، پزشکان می‌توانند به شما کمک کنند تا مطمئن شوید فرزندتان از کمک مناسب در مدرسه یا اجتماع برخوردار است و این‌که کمک‌هایی که می‌گیرد، مؤثر و کارآمد است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط