در مورد اسپری‌های دافع حشرات برای کودکان بدانید

در مورد اسپری‌های دافع حشرات برای کودکان بدانید

اگر می‌خواهید برای محافظت از پوست کودکتان در برابر حشرات از اسپری‌های دفع‌کنندهٔ حشرات استفاده کنید، لازم است ابتدا نکاتی را بدانید. در این مطلب با نکاتی قبل از خرید و استفادهٔ اسپری‌های دافع حشرات برای بچه‌ها آشنا شوید.

اسپری دافع حشرات برای بچه‌ها

اسپری‌هایی که حاوی حداکثر 30 درصد دیت یا پیکاریدین باشند معمولاً جزء محصولات بی‌خطر برای بچه‌ها به حساب می‌آیند. فقط یادتان باشد که شروع استفاده از زمانی است که کودکتان دو ماهه شده باشد و از هیچ گونه محصول دافع حشراتی روی کودک زیر دو ماه استفاده نکنید.

محصولات حاوی دیت (N, N-diethyl-meta-toluamide)، پیکاریدین و IR3535 توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های CDC برای بزرگسالان و کودکان دو ماهه و بزرگ‌تر توصیه می‌شود. پیکاردین یک ماده‌ٔ شیمیایی است که از نظر اثربخشی با دیت مشابه است، اما بی‌بو، سبک‌تر و کمتر تحریک‌کننده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها همچنین روغن اکالیپتوس لیمو را توصیه کرده است، اما نه برای کودکان کوچک‌تر از سه سال!

در مورد نیش حشرات بدانید.

مؤثرترین محصول دافع حشرات برای کودک

به خاطر داشته باشید که غلظت کمتری از ماده‌ٔ فعال به معنای اثربخشی کمتر آن نیست. این ویژگی فقط بدان معنی است که محصول مدت زمان کمتری حشرات را دور نگه می‌دارد. به عنوان مثال، محصولی که حاوی 10 درصد دیت باشد، حدود دو ساعت مؤثر خواهد بود، در حالی که محصولی که حاوی 24 درصد دیت باشد، حشرات را برای حدود پنج ساعت دفع می‌کند.

محصولات دافع حشرات در 30 درصد غلظت دیت به حداکثر کارایی می‌رسند، بنابراین دلیلی برای تجاوز از این سطح وجود ندارد. فکر خوبی است برای مدت زمانی که پیش‌بینی می‌کنید نیاز به محافظت از حشرات داشته باشید از محصولی با حداقل غلظت ممکن استفاده کنید.

برچسب‌های محصول را با دقت بخوانید، زیرا غلظت دیت در محصولات مختلف بسیار متغیر است. به دنبال شکل گرافیکی جدیدی باشید که از سال 2015 در برچسب‌ها چاپ شده است و نشان می‌دهد مواد دفع‌کننده در برابر چه حشراتی  و چه مدت محافظت فراهم می‌کنند. شرکت‌های سازنده می‌توانند این «شکل گرافیکی میزان دفع‌کنندگی» را از لحاظ کارامدی محصول آنها روی برچسب محصول خود قرار دهند.

ایمن‌ترین راه استفاده از محصول دفع‌کننده‌ٔ حشرات روی کودک

وقتی می‌خواهید از محصولات طبیعی و غیرطبیعی دافع حشرات برای بچه‌ها استفاده کنید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • ابتدا برچسب را بخوانید تا مطمئن شوید که برای استفاده در کودکان بی‌خطر است. محصولات دافع حشرات باید هر گونه محدودیت سنی برای استفاده را درج کنند.
  • به خاطر داشته باشید که دفع‌کننده‌های طبیعی به‌طورکلی به اندازه‌ٔ مواد دافع شیمیایی دوام ندارند. بعضی از آنها باید هر 20 دقیقه یک بار مجدداً اعمال شوند و برخی دیگر چند ساعت دوام می‌آورند.
  • محصول را به میزان کم روی پوست در معرض دید و بدون پوشش کودک خود اعمال کنید، نه روی پوست زیر لباس‌های او.
  • محصولی را انتخاب نکنید که هم ضدآفتاب باشد و هم ضدحشرات، زیرا ضدآفتاب باید به طور منظم مجدداً اعمال شود.
  • محصول دفع‌کننده را نزدیک چشم یا دهان کودک خود استفاده نکنید و از اعمال آن روی بریدگی‌ها و پوست تحریک‌شده خودداری کنید.
  • محصول دفع‌کننده را روی دست‌های فرزند خود اعمال نکنید، زیرا قطعاً به دهانش راه پیدا می‌کند.
  • هنگام استفاده از محصول به کودکتان اجازه ندهید که به ظرف آن دست بزند.
  • هنگام برگشت به داخل خانه، ماده‌ٔ دافع حشرات را با آب و صابون از روی پوست کودکتان بشویید و در صورت وجود این ماده روی لباس کودکتان آنها را بشویید.
  • محصول دافع حشرات را در محیط بسته یا در نزدیکی مواد غذایی اسپری نکنید.
  • محصول را در جایی دور از دسترس فرزندتان نگه دارید.
  • اگر کودک شما هنگام استفاده از ماده‌ٔ دافع حشرات، دچار هر نوع راشی شده است، آن را بشویید و با پزشک خود تماس بگیرید.

نکات دیگری برای محافظت از کودک در برابر حشرات

غیر از استفاده از محصولات ضدحشرات برای کودکان، نکات زیر را نیز برای حفاظت از پوست کودکتان در برابر حشرات در خاطر داشته باشید:

  • به کودک خود لباس‌هایی با رنگ روشن بپوشانید که تا حد ممکن قسمت بیشتری از پوست او را پوشش دهد تا به محافظت از او در برابر حشره‌هایی که نیش می‌زنند یا می‌گزند، کمک کند.
  • از لباس‌ها دارای رنگ‌های براق یا تیره یا طرح‌های گلدار اجتناب کنید.
  • از صابون ها یا لوسیون‌های معطر استفاده نکنید، زیرا عطر برخی از حشرات را به خود جلب می‌کند.
  • از پاتوق‌های حشرات، مثل آب راکد، باغچه‌های گل و غذاهای بدون درپوش دوری کنید.
  • وقتی او را در فصل فراوانی حشرات به خارج از خانه می‌برید می‌توانید از پشه‌بند روی صندلی مخصوص کودک، پارک بازی خانگی، آغوشی یا کالسکه‌ٔ کودک استفاده کنید.
با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط