اشتباهاتی که به موهایمان آسیب می‌زنند

مو برای همه به خصوص خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. بسیاری از ما ساعت‌ها در آرایشگاه‌ها و مطلب‌های پوست و مو منتظر می‌مانیم و هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شویم تا موهای زیبا و شادابی داشته باشیم. امروز می‌خواهیم اشتباهات کوچکمان را در برخورد با موهایمان بدانیم و با کنار گذاشتن آنها موهای شاداب‌تری داشته باشیم.

معتاد شدن به بالا بستن مو

خیلی از ما برای اینکه موهایمان زیر روسری و مقنعه حالت خوبی داشته باشند آنها را محکم بالای سرمان می‌بندیم. این‌ کار به ریشه‌ٔ مو آسیب می‌رساند و می‌تواند باعث ریزش آن شود. سعی کنید موها را کمی پایین‌تر ببندید و عادت سفت بستن مو را کنار بگذارید و زمانی که در خانه هستید موهای زیبایتان را رها کنید تا پوست سرتان نفسی بکشد!

آماده کردن مو به روش اشتباه

یکی از اشتباهات ما هنگام استفاده از ابزارهای حرارتی این است که قبل از گذاشتن ابزار حرارتی روی مو به آن اسپری می‌زنیم. اسپری مو حاوی الکل است و وقتی روی یک لایه از اسپری مو را حرارت می‌دهید الکل، مو را حتی بیشتر خشک می‌کند و می‌تواند باعث حالت نگرفتن آن شود. سعی کنید فقط از محصولات غیرالکلی استفاده کنید. برای شناسایی آنها به برچسب محصول توجه کنید؛ اگر در فهرست مواد تشکیل‌دهنده ماده‌ای با پسوند «ol» وجود داشت، بدانید آن محصول حاوی الکل است.

نزدیک کردن زیاد سشوار به مو

هنگام خشک کردن مو از نازل (قطعه سر سشوار) استفاده کنید و سشوار را دور از مو نگه دارید، در غیر این صورت ممکن است خیلی سریع مو را بسوزاند. اگر سشوارتان نازل ندارد، حتماً باید سشوار را حداقل ۱۲ سانتی‌متر دور از مو نگه دارید و فیلتر پشت سشوار را به‌ طور مرتب تمیز کنید.

سفت بافتن مو

بافتن موی مرطوب، با ملایمت و بدون کشیدن زیاد، مو را بدون هیچ دردسری موج‌دار می‌کند. اما خیلی سفت بافتن موی مرطوب می‌تواند به آن آسیب برساند. اگر می‌خواهید یک موی بافتهٔ خیلی مرتب و سفت‌بافته داشته باشید، صبر کنید تا مو به طور کامل خشک شود.

استفاده از ابزار حالت‌دهی روی موی مرطوب

برای کسانی که وقت زیادی ندارند یک اشتباه رایج استفاده از اتوی مو یا دستگاه فر مو روی موهایی است که کاملاً خشک نشده‌اند. این کار باعث می‌شود مو بشکند و لازم است که برای صاف کردن آن، اتو را بارها و بارها روی یک رشته‌ٔ مو بکشید که این هم منجر به آسیب بیشتر می‌شود. مهم است که قبل از استفاده از هر نوع ابزار حرارتی، مو را به طور کامل خشک کنید. زیرا این کار کوتیکول مو را می‌بندد و حالت دادن به آن را آسان‌تر می‌کند.

بستن موی مرطوب

شاید برای صرفه‌جویی در وقت وسوسه شوید مو را در حالی که هنوز مرطوب است دم اسبی کنید یا در بالای سر ببندید، اما کش مو بدترین دشمن موهای خیس است. این کار بر ریشهٔ مو فشار وارد می‌کند و می‌تواند باعث شکستن مو شود، به ویژه در مورد موهایی که در معرض فرآیندهای شیمیایی (دکلره، رنگ و...) بوده‌اند و هم‌اکنون نیز تحت فشارند. اگر می‌خواهید رشته‌هایی از مو را جدا کنید از کلیپس استفاده کنید و موها را شل ببندید.

استفادهٔ زیاد از مواد حالت‌دهندهٔ مو

چسب یا کرم حالت‌دهندهٔ مو می‌تواند ظاهر زیبا و مرتبی به موها بدهد، اما اعمال مقدار زیادی از این مواد مو را سنگین و چرب می‌کند. ممکن است لازم باشد برای پاک کردن آنها موها را بیشتر از معمول بشویید. ابتدا مقدار کمی از مادهٔ حالت‌دهنده را بردارید، آن را با انگشتان خود گرم کنید و روی مو بمالید- اگر نیاز به مقدار بیشتری باشد، می‌توانید بعداً اضافه کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط