ترفندهای راحت برای مشکلات سخت

خانۀ ما خیلی شبیه آن چیزی است که دلم می‌خواهد باشد. اما گاهی چشمم به چیزهایی می‌خورد که برایشان راه‌حلی نداشته‌ام؛ یا باید وسایل را عوض می‌کردم یا اینکه با شوینده‌های مختلف می‌افتادم به جانشان. امروز اما راه‌های جدیدی یاد گرفته‌ام که بدون هزینۀ زیاد و صرف وقت نتیجه‌های جالبی دارد.

یخ‌های جادویی

برای فرشی که زیر پایه‌ٔ میز کوبیده شده و فرو رفته، از یک قالب یخ استفاده کنید. یخ را شب روی قسمت فرورفته‌ٔ فرش بگذارید و تا صبح صبر کنید. صبح اگر هنوز قسمتی از آن فرورفته بود، با چنگال آن قسمت را صاف کنید.

تمیز مثل جوش شیرین

گاهی آدم احساس می‌کند بالش‌های مبل بوی بدی می‌دهند. برای اینکه از این بو راحت شوید روی پارچه‌ٔ مبل جوش شیرین بپاشید و بعد از چند دقیقه روی مبل را جاروبرقی بکشید.

اتوی سوخته

اگر قبلاً اتو را سوزانده‌اید،‌ حالا لازم نیست با چاقو و سیم ظرفشویی تمیزش کنید. برای این‌ کار چند قاشق نمک روی یک پارچه بریزید. پارچه را روی میز اتو پهن کنید و اتو را چندین بار روی پارچه بکشید تا علائم سوختگی ناپدید شوند. اتو را خاموش کنید و بگذارید به‌طورکامل سرد شود و بعد آن را با یک پارچه‌ٔ مرطوب تمیز کنید.

فر خوش‌بو

اگر فر یا مایکروویو شما بوی بدی گرفته، دو قاشق غذاخوری عصاره‌ٔ وانیل در یک ظرف مناسب بریزید و روی دمای ۱۵۰ درجه در فر بگذارید، هنگامی که بوی وانیل تمام خانه را گرفت، وقتش است که با یک پارچه‌ٔ مرطوب سطح درون فر را تمیز کنید.

آب بودار

برای شما هم پیش آمده که یک لیوان آب از یخچال بردارید و بوی غذاهای یک هفته‌ٔ گذشته در آن باشد؟ یا اینکه یک لیوان شیری بخورید که بوی قرمه‌سبزی می‌دهد؟ بوی یخچال به غذاهای داخل یخچال مزه‌ٔ بدی می‌دهد و این بو آزاردهنده است. برای رفع آن می‌توانید در قفسه‌ٔ یخچال یک فنجان سرکه سفید، جوش شیرین، زغال قالبی، یک ظرف قهوهٔ خشک‌شده یا یک کاسه جو خام بگذارید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط