هفت سال و دو ماه: مدیریت روزهای بیماری

کودک هفت سال و دو ماههٔ شما تا هفتهٔ دیگر یک کودک هفت سال و سه ماهه خواهد بود. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هفت ساله آشنا شوید.

مدیریت روزهای بیماری

بیمار بودن ناراحت‌کننده و خسته‌کننده است، به خصوص برای کودک و والدینش. چند روش برای گذر از روزهای بیماری کودکان به شکل زیر است:

صادق باشید: در مورد اینکه آمپولی درد خواهد داشت یا دارو طعم ناخوشایندی می‌دهد صادق باشید. دلیل مصرف دارو را توضیح دهید. با درگیر کردن فرزندتان در تصمیم‌گیری در مورد آن، حواسش را پرت کنید. مثلاً بگویید: موقع زدن آمپول می‌خوای روی پای من بشینی یا روی صندلی؟» یا «ترجیح می‌دی دارو رو تو یه قاشق بخوری یا لیوان؟»

آرام‌ بمانید: اعتماد به نفس و آرامش را الگوسازی کنید. اگر نشان دهید که نگران هستید، فقط فرزندتان را مضطرب می‌کنید.

به خوردن غذا اصرار نکنید: بچه‌های بیمار اغلب اشتهای خود را از دست می‌دهند. اگر فرزندتان چند روز خیلی کم غذا بخورد اتفاقی برایش نخواهد افتاد. وقتی بهبود یابد اشتهایش برمی‌گردد. اما او را به نوشیدن مایعات تشویق کنید.

روزها را دلپذیرتر کنید: جای دلچسبی مثل یک خانهٔ کوچک با ملافه‌ها برای فرزندتان روی مبل یا گوشه‌ای از اتاقش درست کنید تا منظرهٔ جلوی چشمش را تغییر دهید. می‌توانید اجازه دهید بیشتر از حد معمول همیشه تلویزیون تماشا کند، چون شاید حس و حال کار دیگری را نداشته باشد یا برای گذراندن وقت، یک اسباب‌بازی بی‌صدا یا کتاب جدید برایش بخرید.

نکتهٔ والدین: کتاب و کتابخانه

اگر فرزندتان قبلاً کارت عضویت کتابخانه نگرفته است، می‌توانید او را برای تهیه‌ٔ کارت به یک کتابخانه ببرید. بچه‌ها حس مالکیت و تعلقی را که با داشتن کارت عضویت همراه است دوست دارند. هر هفته یا هر دو هفته یک بار با مراجعه به کتابخانه از کارتش استفاده کنید.

اجازه دهید فرزندتان در جست‌وجوی کتاب در بخش کودکان به تنهایی پرسه بزند. احتمال خواندن کتاب‌هایی که خودش انتخاب کرده بیشتر است. البته، گاهی اوقات برای گسترش افق‌ دیدش، پیشنهادهایی نیز بدهید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط