هفت سالگی: ورزش کردن و فعالیت

هفت سالگی: ورزش کردن و فعالیت

کودک هفت سالهٔ شما از هفتهٔ دیگر هفت سال و یک ماهه خواهد شد. در این مطلب با نکاتی در مورد زندگی یک کودک هفت ساله آشنا شوید.

ورزش و فعالیت

در طول این سال، یک بچه‌ٔ معمولی مهارت و چابکی فیزیکی زیادی از خودش نشان می‌دهد. او می‌تواند توپ را به شکل دقیق پرتاب یا شوت کند، بپرد و بدود و هنگام پریدن روی یک پا یا دوچرخه‌سواری در حفظ تعادل خود تسلط نشان دهد. هماهنگی چشم و دست بسیار خوب شده است و او می‌تواند سریع بدود و به شکل دقیق و بدون افتادن، بچرخد یا متوقف شود.

تفاوت در سطح مهارت فیزیکی در بین همسالان، با توجه به دو عامل، آشکارتر خواهد شد؛ اول استعداد فیزیکی ذاتی و دوم میزان تمرین. بچه‌هایی که به‌طورکلی فعال هستند نسبت به بچه‌های کم‌تحرک، توانایی فیزیکی بیشتری دارند.

زمان تماشای نمایشگرها را با دقت کنترل کنید و فعالیت‌های ورزشی کم‌فشاری برای کودک خود پیدا کنید، از جمله کلاس شنا یا اسکی، کلاس آکروباتیک یا گردش‌های منظم در زمین بازی. بازی در فضای باز را به بخشی روتین از برنامهٔ روزهای فرزند خود تبدیل کنید. در ابتدا ممکن است از کودکتان بشنوید: «هیچ کاری نیست بکنم!» اما چیزهایی که یک ذهن کوچک مبتکر می‌تواند برای انجام دادن پیدا کند یا اختراع کند، خارق‌العاده است.

نکتهٔ والدین: یادگیری از راه سخت

سعی کنید از فکر کردن به جای فرزندتان دست بردارید. الان زمان خوبی است تا یاد بگیرید اقدامات می‌توانند عواقبی داشته باشند، نه به معنای تربیتی و تنبیهی، بلکه در زندگی روزمره.

اگر کودک شما به جای پارک دوچرخه‌اش در پارکینگ سقف‌دار، آن را در حیاط خانه رها کند، دوچرخه زیر باران خیس خواهد شد. دوچرخه را برای او داخل نیاورید. اگر برای سومین روز متوالی تکالیف خود را در خانه جا گذاشت، آن را برایش به مدرسه نبرید، بلکه بگذارید خودش با معلم روبه‌رو شود. این کار «یادگیری از راه سخت» نامیده می‌شود و در آموختن مسئولیت‌پذیری بسیار مؤثر عمل می‌کند.

در مورد تربیت کودکان بیشتر بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط