هفت سال و یک ماه: اهمیت روتین‌‌ بچه‌ها

کودک شما حالا هفت سال و یک ماهه است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هفت سال و یک ماهه مثل اهمیت روتین کودک آشنا شوید.

اهمیت روتین‌

هفت ‌ساله‌ها اغلب دوستدار نظم و برنامهٔ روزانهٔ ثابتی هستند. در این سن فرزند شما حس دقیقی از وقت و زمان دارد و از دانستن جریان وقایع در مدرسه، خانه و در بین اعضای مختلف خانواده به خود می‌بالد. او می‌داند که دنباله‌ای از رویدادها رخ می‌دهد تا صبح آماده‌ٔ رفتن به مدرسه شود.

در مدرسه هم او با روال روز آشناست. خوشامدگویی‌ها،‌ نوشتن، خواندن، ریاضی، خوردن غذا یا تغذیه و زنگ تفریح. معلمان مدارس ابتدایی معمولاً روزها را به شکلی قابل پیش‌بینی ترتیب می‌دهند تا از عشق دانش‌آموزان خود به ثبات برای کمک به گذراندن آرام‌تر کلاس‌ها استفاده کنند.

با دنبال کردن یک روتین نسبتاً ثابت هم در صبح و هم در شب می‌توانید از این گرایش کودکان به نفع خود استفاده کنید. کودک خود را هر روز در یک ساعت مشخص بیدار کنید. آخر هفته‌ها اشکالی ندارد که بیشتر بخوابد، اما نه آ‌ن‌قدر که ساعت خواب شب به هم بخورد و بیدار شدن برای او در روز شنبه دشوار شود.

قوانینی را بر اساس پیش‌بینی‌پذیری وضع کنید. مثلاً تا صبحانه نخورید لباس بیرون رفتن نمی‌پوشید یا برعکس. همیشه کفش‌ها را در مکان خاصی بگذارید. این باعث می‌شود صبح‌ها همه چیز روی روال پیش برود.

نکتهٔ والدین: حجم کاغذها

شما هم شاید متوجه شوید که کودکتان حجم بی‌پایانی کاغذ را از مدرسه به خانه می‌آورد. حجم آنها ممکن است باعث کلافگی شما شود، اما ممکن است در این انبوه کاغذها یادداشت‌هایی از معلمش یا سایر اطلاعات وجود داشته باشد.

بهتر است عادت کنید هر روز در یک ساعت خاص به بررسی باملاحظهٔ کاغذهای توی کیف فرزندتان بپردازید. این می‌تواند به محض آمدن او به خانه باشد یا شب وقتی در حال بسته‌بندی تغذیهٔ روز بعدش هستید، هر زمان که برای شما راحت‌تر است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط