هفت سال و یک ماه: حس شوخ‌طبعی

کودک شما حالا هفت سال و یک ماهه است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هفت سال و یک ماهه آشنا شوید.

حس شوخ‌طبعی

ذهن سریع و تیز و درک پیشرفته از بازی با کلمات به معنای عالی بودن حس شوخ‌طبعی کودک شماست. جوک‌هایی که اکنون کودکتان تعریف می‌کند واقعاً معنادار است و آنها اغلب بارها و بارها تعریف می‌شوند، زیرا بازده آنها، یعنی خندیدن شما و احساس موفقیت او خیلی زیاد است. برخی از انواع محبوب طنز کودک هفت ساله ممکن است اینها باشد:

بازی با کلمات مسخره: کتاب‌ها یا شعرهایی با کلمات قافیه‌دار و بی‌معنی‌ در این سن بسیار محبوب هستند و مخصوصاً به این دلیل که فرزندتان اکنون می‌تواند خودش آنها را بخواند.

معماهای ساده: «می‌دونی چرا اردک‌ها مدرسه نمی‌رن؟ چون برف اومده تعطیلن» چنین معماهای ساده‌ای برای بچه‌ها بسیار محبوب است. شما می‌توانید کتاب‌های حاوی این طنز و معماها را برای کودکتان بخرید.

شعبده‌بازی: ممکن است کودک شما از یادگیری برخی ترفندهای ساده‌ٔ تردستی لذت ببرد یا مجذوب شعبده‌بازها شود.

فیلم‌هایی با شخصیت‌های ابلهانه: کلاهبرداران دست و پا چلفتی و همکاران بامزه‌ٔ آنها جذاب هستند، زیرا باعث می‌شوند کودکتان بیشتر احساس هوشمندی و بلوغ کند.

نکتهٔ والدین: یک قرار بازی موفق

راز قرارهای بازی موفق این است که آنها را به دو کودک محدود کنید! بازی گروهی فوق‌العاده است و بدیهی است که در زندگی فرزندتان جای خودش را دارد، اما وقتی کودکتان فقط می‌خواهد دوستش را برای چند ساعت پیش خود داشته باشد، تقریباً همیشه اوضاع با یک بچه راحت‌تر از سه یا چهار بچه پیش می‌رود.

وقتی سه کودک در قرار بازی حضور داشته باشند، اغلب مثلث‌هایی تشکیل می‌شود، یعنی دو نفر می‌خواهند بازی‌هایی را با هم انجام دهند و نفر سومی کنار گذاشته می‌شود یا بحث و جدل‌هایی به وجود می‌آید، به ویژه هنگامی که بیش از یک کودک سختگیر و خودمحورتر در گروه وجود داشته باشد. این بدان معناست که احتمال اینکه مجبور شوید کاری را که انجام می‌دهید متوقف کنید و بین آنها مداخله یا داوری کنید، بیشتر است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط