هفت سال و ۱۱ ماه: دوست نداشتن مدرسه

اینها آخرین هفته‌ها از هفت سال و ۱۱ ماهگی کودک شماست و او به زودی هشت ساله خواهد شد. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هفت سال و ۱۱ ماهه آشنا شوید.

دوست نداشتن مدرسه

گاهی اوقات، کودکی که مدرسه را دوست دارد ناگهان تصمیم می‌گیرد که آن را دوست نداشته باشد. اما چه کار باید کرد؟ غیر از موارد بیماری‌ها، اغلب مشکل اصلی این است که فرزندتان از اتفاقاتی مربوط به مدرسه مثل تکالیف درسی انجام‌نشده، مشکلی با یک همکلاسی یا امتحانی در پیش رو می‌ترسد. گاهی اوقات، این بچه‌های ساعی‌تر و درخشان‌تر هستند که خود را با نگرانی‌های درسی پریشان می‌کنند.

اول از همه، علائم تب کودک یا سایر علائم بیماری‌های کودک را بررسی کنید و اگر کودک اصرار دارد که حالش خوب نیست، ممکن است با مراجعه به پزشک موضوع حل شود. تمام احتمالاتی مثل شروع امتحانات و انجام ندادن یا سخت بودن تکالیف درسی، قلدری کردن همکلاسی‌ها یا ترس‌های احتمالی کودکتان را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکل خاصی وجود دارد، یا از معلم یا معلم‌هایش بپرسید آیا متوجه چیزی شده‌اند است یا خیر.

گاهی هم کودکی که یک یا چند بار اجازه‌ٔ ماندن در خانه را گرفته است، به توجهی که می‌گیرد علاقه‌مند می‌شود و مشتاق ماندن در کنار مادر یا پدر است، پس یادتان باشد به محض این که فرزندتان خوب شد باید به مدرسه برگردانده شود.

نکتهٔ والدین: افتتاح حساب پس‌انداز

اگر کودکتان برای سالگرد تولد هشت سالگی‌اش از دیگران پول دریافت کرد، افتتاح یک حساب پس‌انداز برای او را در نظر بگیرید. این روشی عالی برای شروع یادگیری اصول پس‌انداز است.

حتی اگر فرزند شما ریاضیات پیشرفته‌تر مربوط به بهره‌ٔ پول را درک نکند، با این کار پول‌های خود را نگه می‌دارد و افزایش آنها را تماشا می‌کند. اما زیاد روی این موضوع حساسش نکنید، چون هیچ چیز مهم‌تر از آموزش شادی به کودکان نیست.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط