استشمام بوی گل‌ها برای تحریک حس بویایی نوزاد

استشمام بوی گل‌ها برای تحریک حس بویایی نوزاد

کودکتان هر روز نسبت به روز قبل آگاهی بیشتر و دقیق‌تری از دنیای اطرافش پیدا می‌کند که همین شناخت و آگاهی باعث کنجکاوی و رشد می‌شود. یکی از چیزها و ابزاری که کودک با کمک آن خود را با محیط اطرافش هماهنگ می‌کند بینی اوست یعنی همان حس بویایی تیزی که نوزادان با آن به دنیا می‌آیند. گذراندن یک بعدازظهر در میان گل‌ها روشی خوشایند برای پرورش و تغذیهٔ بینی حساس کودک خواهد بود که در این مطلب با یک فعالیت خوب و مناسب برای بازی با حس بویایی کودک آشنا خواهید شد.

سن مناسب بازی با گل‌ها

سن مناسب برای این بازی شگفت‌آور بین چهار هفتگی تا یک سالگی کودک است و تنها متعلق به سن نوزادی کودک شما نیست. مهارت‌هایی که طی این فعالیت در کودک رشد می‌کند مهارت بویایی و حس بویایی اوست. وسایل مورد نیاز برای این بازی مقداری گل شکفته در شکل و بوهای متفاوت است.

نحوهٔ بازی با نوزاد با استشمام بوی گلها‌

برای اولین تجربه بهتر است کودک را به فضایی بیرون از خانه مثل حیاط پر از گل خانه، پارک، گل‌خانه، یک باغ گیاه‌شناسی یا گل‌فروشی ببرید که گل‌هایی مثل نرگس، زنبق یا رز و گل سرخ داشته باشد. سپس درحالی‌که سرش را به خوبی نگه داشتهاید، صورتش را نزدیک گل‌های تازه و شکوفه‌های بازشده نگه دارید و لذتش را وقتی که بوی خوشایند آنها را استشمام می‌کند تماشا کنید.

با این حال مراقب باشید، چون برخی از گل‌ها خارهای تیزی دارند یا برخی از آنها مثل گل صدتومانی حاوی موادی سمی هستند که اگر خورده شود کودکتان را بیمار خواهد کرد. بنابراین حتماً دست‌های او را با ملایمت نگه دارید تا از لمس یا چشیدن آنها توسط کودک جلوگیری شود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط