بوهای مختلف برای عطربازی با نوزاد

بوهای مختلف برای عطربازی با نوزاد

نوزادان معروف به داشتن بینی‌های حساس و قوی هستند و پژوهش‌های مختلف نشان داده است که کودکان می‌توانند بوی شیر مادرشان را طی یک هفته پس از تولدشان بشناسند و تشخیص دهند. در این مطلب شما می‌توانید برای آزمایش قدرت حس بویایی کودکتان، با یک میهمانی خوشبو همراه رایحه‌ها و عطرهای طبیعی و بی‌ضرر خانگی آشنا شوید.

سن مناسب برای بازی عطرها با نوزاد

این بازی برای چهار هفتگی تا شش ماهگی کودک شما مناسب است. مهارت‌های رشدیافته طی این بازی و فعالیت شامل مهارت بویشی کودک است و وسایل مورد نیاز برای برگزاری این جشن بوها یک ظرف حاوی دارچین، پودر لیموی عمانی، پودر زنجبیل، کمی وانیل، یک موز رسیده، کمی ریحان و نعنا، سبزی‌های خوش‌بو، یک برش پرتقال، نارنگی یا لیمو و هر مادهٔ غذایی دیگری است که بوی طبیعی و خوبی دارد.

نحوهٔ رایحه‌بازی با نوزاد

برای برگزاری این جشن اول بنشینید و کودکتان را روی دامنتان یا جایی امن روبه‌روی خود بگذارید. اگر هم کودکتان خیلی تکان می‌خورد، بهتر است او را در یک پتوی پوشیدنی کودک بپیچید. بعد ظرف‌ مواد بودار مختلف را روی یک پارچه یا توی یک سینی جلوی خود بگذارید یا درشان را یکی‌یکی باز کنید. بعدهر کدام از ظرف‌ها را بردارید و به زیر بینی‌اش نزدیک کنید ولی حواستان باشد که کودک ناگهان مواد را خیلی استنشاق نکند و اذیت شود، سپس واکنش و حالت صورتش را تماشا کنید.

چیزی که خواهید دید این است که اول او ممکن است چشم‌هایش را گشاد کند، از جا بپرد یا حتی لبخند بزند. در مورد مرکبات که جزء بوهایی هستند که کودکان عموماً دوست ندارند، ممکن است چهره‌اش را در هم کند یا سرش را برگرداند. این فعالیت را هر چند هفته یک بار تکرار کنید تا ببینید واکنش‌های کودکتان به مرور چه تغییری می‌کند. همچنین بد نیست اگر با موبایلتان این تصاویر را ثبت کنید.

در آخر نیز به خاطر داشته باشید که هر کودکی با آهنگ و سرعت متفاوتی رشد می‌کند، بنابراین اگر کودک شما هنوز برای فعالیت‌های این هفته آماده نیست، نگران نشوید و فقط چند هفته بعد دوباره امتحان کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط