معرفی انگشتان دست و پا به کودک

معرفی انگشتان دست و پا به کودک

تماس دست شما با پوست کودکتان به او اطمینان خاطر و قوت قلب می‌دهد و متمرکز کردن این تماس‌ها روی دست‌ها و پاهایش به او کمک می‌کند بفهمد که حد و مرز بدنش کجاست؛ یعنی بدنش کجا تمام می‌شود و مابقی جهان از کجا آغاز می‌شود. در این مطلب می‌توانید با یک فعالیت برای تماس حسی بیشتر با کودکتان آشنا شوید.

سن مناسب برای این فعالیت

این بازی برای دوران نوزادی تا سه ماهگی کودکتان خوب و مناسب است. مهارت‌های رشدیافته طی این فعالیت تحریک حس لامسه در کودک و حساسیت به لمس است.

نحوهٔ انجام این فعالیت

شما می‌توانید با نوازش ملایم دست‌های کودکتان شروع کنید. روی پشت دست‌هایش تمرکز کنید، به ویژه وقتی آنها را مشت می‌کند. لمس شما ممکن است باعث شود انگشتانش به راحتی باز شود. به نوک هر انگشتش ضربه‌های ملایم بزنید و در عین حال در مورد کاری که دارید می‌کنید صحبت کنید: «ببین انگشتات چطوری باز و صاف می‌شن. وای! انگشتت اینجا تموم می‌شه» سپس به سمت پاهایش بروید و انگشت‌ها و پاشنه‌هایش را با ملایمت ماساژ دهید. یادتان باشد بدون غلغلک این کار را انجام دهید، زیرا غلغلک شدن در این سن می‌تواند او را از جا بپراند. باز هم مثل دست‌ها، وقتی به انتهای هر انگشت پایش می‌رسید به او یادآوری کنید که انگشتش در اینجا تمام می‌شود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط