چرت زدن در کودکان دو تا سه ساله

چرت زدن در کودکان دو تا سه ساله

چرت زدن کودکان دو تا سه ساله چقدر و چگونه است؟ در این مطلب با چند دیدگاه کلی در مورد میزان چرت زدن کودکان دو تا سه ساله آشنا شوید.

چرت زدن کودکان

نوزادان تا یک ماهگی هر اندازه که نیاز دارند می‌خوابند. بین چهار تا ۱۲ ماهگی، کودکان به دو چرت روزانه می‌رسند، یكی صبح و یكی بعدازظهر كه هر كدام از ۲۰ دقیقه تا سه ساعت متغیر است. در سال دوم، بیشتر کودکان نوپا یک خواب دو ساعته در میانه‌ٔ روز دارند و تا سومین سالگرد تولد، بعضی‌ها کاملاً چرت روز را کنار گذاشته‌اند. همچنین مانند بیشتر مسائل مربوط به کودکان، داشتن ثبات و پیوستگی برای ایجاد خواب خوب در بچه‌ها ضروری است.

تقریباً همه‌ٔ کودکان در دو سالگی فقط یک چرت در روز می‌زنند. بگذارید فرزندتان در همان جایی که شب می‌خوابد چرت بزند. یک چرت در ساعتی مشخص در جایی مشخص تضمین می‌کند که فرزندتان خواب مورد نیاز خود را دارد. بهترین زمان برای چرت زدن اوایل بعدازظهر است. نگذارید فرزندتان از ساعت چهار بعدازظهر به بعد چرت بزند، در غیر این صورت برای خوابیدن هنگام شب مشکل خواهد داشت. باید حداقل سه ساعت بین پایان چرت روز و ساعت خواب شب فاصله باشد و ساعت چرت روزانه را ثابت نگه دارید.

همچنین در این سن، فرزندتان احتمالاً چرت صبحگاهی خود را کنار گذاشته و فقط یک یا دو ساعت بعد از ناهار می‌خوابد. هر چیزی بیش از این ممکن است زیادی باشد و خواب شبانه‌ٔ او را کاهش دهد. بیشتر بچه‌ها در سومین سالگرد تولدشان بعد از ناهار به یک چرت روزانه‌ٔ یک تا دو ساعته بعد از ناهار می‌رسند و برخی این الگو را تا پنج سالگی حفظ می‌کنند. چند دیدگاه در مورد زمان چرت زدن کودکان دو تا سه ساله در زیر آمده که ممکن است یکی از آنها در مورد کودک شما بیشتر صدق کند.

دیدگاه اول

بیشتر کودکان بین دو تا سه سالگی، چرتی دو تا سه ساعته در حول و حوش ساعت ناهار دارند، اما برخی به جای آن دو چرت کوتاه‌تر دارند و برخی دیگر چرت زدن را کلاً کنار می‌گذارند. کودک خود را مجبور به چرت زدن نکنید، مگر اینکه آشکارا از کمبود خواب تحریک یا خسته شده باشد.

دیدگاه دوم

در این سن‌هل اگر کودک شما به چرت زدن احتیاجی ندارد یا آن را نمی‌خواهد ایرادی ندارد که کلاً کنار گذاشته شود. اگر در طول روز هنوز به استراحت نیاز دارد، اطمینان حاصل کنید که بعد از ساعت ۳ بعدازظهر نیست، زیرا این کار باعث به هم خوردن چرخه‌ٔ فعالیت او می‌شود و نیازش به خواب شبانه را کاهش می‌دهد.

دیدگاه سوم

بیشتر کودکان در این سن‌ها هنوز حداقل به چرتی یک ساعته در بعدازظهر نیاز دارند که واقعاً ممکن است به آنها کمک کند تا شب با سرعت و کارآیی بیشتری به خواب بروند و خواب مفیدتری داشته باشند. حتی اگر کودک شما چرت نمی‌زند، کمی زمان سکوت و استراحت برای او و شما ضرری نخواهد داشت.

جدول خواب و چرت کودکان را ببینید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط