رشد کودک در هفتهٔ دوم ماه نهم تولد

رشد کودک در هفتهٔ دوم ماه نهم تولد

کودکان با سرعتی شخصی و مخصوص به خودشان تمام مراحل رشد را طی خواهند کرد. به همین دلیل، برخی از آنها زودتر و برخی دیرتر به معیارهای تکاملی رشد می‌رسند. شما نیز می‌توانید هر گونه سؤال خود در مورد رشد کودک را از پزشک فرزندتان بپرسید تا بی‌جهت نگران نمانید. در این مطلب می‌توانید با برخی موارد رشد کودک در هفتهٔ دوم از نهمین ماه تولد او آشنا شوید.

کشف و بررسی اشیا

کودک شما اکنون در حال کشف و شناخت اشیاست. او با تکان دادن، ضربه زدن، انداختن، پرتاب و در نهایت استفاده از روش مورد اعتماد «به لثه کشیدن اشیا» تلاش می‌کند تا آنها را بشناسد. این ایده که با هر شیء کاری انجام می‌شود، برای مثال از شانه برای مرتب کردن موها استفاده می‌شود، در حال شکل‌گیری در ذهن کودک است، بنابراین اشیا زیادی در اختیار کودک قرار دهید که بتواند آنها را به هم بزند، بپیچاند، فشار دهد، تکان دهد، بیندازد و از هم باز کند.

اسباب‌بازی‌های جذاب

کودک شما همچنین مجذوب اسباب‌بازی‌هایی خواهد شد که کارکرد خاصی دارند، مانند تلفن اسباب‌بازی. اگر کودکتان نمی‌تواند خودش گوشی را کنار گوشش نگه دارد، شما می‌توانید این کار را برایش انجام دهید و تظاهر به داشتن یک مکالمهٔ تلفنی با او کنید. در طول چند ماه آینده، کودکتان شروع به استفاده از اشیا برای مقاصد مورد نظرشان خواهد کرد. به عنوان مثال از برس برای شانه کردن موهای خود، از لیوان برای نوشیدن از آن و از تلفن اسباب‌بازی‌اش برای پرحرفی کردن‌های شیرینش استفاده خواهد کرد.

اشاره و علاقه به انداختن اشیا

در این مرحله از رشد کودک، ممکن است وقتی اسم چیزی مانند چشم، بینی یا دهان را می‌برید او بتواند با انگشتش تصویر آن را نشان دهد یا به آن نگاه کند، به ویژه اگر آن چیز یک شیء باشد و برایش آشنا یا محبوب هم هست.

همچنین در این مرحله، کودک شما دوست دارد اشیا را بیندازد و بعد تماشا کند که شما آنها را برمی‌دارید و بعد دوباره آنها را می‌اندازد. مطمئن باشید که او در تلاش برای عصبانی کردن شما نیست، فقط این منظره برایش جالب به نظر می‌رسد و به طور طبیعی می‌خواهد آن را دوباره و دوباره ببیند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط