هشت سال و یک ماه: مشکلات دندان

کودک شما حالا هشت سال و یک ماه دارد. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هشت سال و یک ماهه آشنا شوید.

مشکلات دندان

گاهی اوقات یک دندان شیری می‌افتد و جایگزین آن تا ماه‌ها درنمی‌آید. چه اتفاقی می‌افتد؟ ظاهر شدن کند دندان دائمی که «رویش دیرهنگام دندان دائمی» نامیده می‌شود، معمولاً هنگامی اتفاق می‌افتد که بعد از زمین خوردن دندان شیری بیفتد، آسیب ببیند، یا تیره‌رنگ شود و بعد کمی زودتر بیفتد. گاهی اوقات دندان جدید تا بیش از یک سال بعد ظاهر نمی‌شود.

رویش تأخیری گاهی به این دلیل اتفاق می‌افتد که فشار دندان دائمی موجود در لثه، دندان شیری را جابه‌جا می‌کند اما دندان دائمی کاملاً آماده‌ٔ بیرون آمدن نیست. دندان دائمی گاهی کیسه‌ای به نام فولیکل دندانی در اطراف خود دارد که ریشه‌ٔ دندان شیری را زودتر از موعد تحلیل می‌برد. کودک شما باید هر شش ماه یک بار به دندان‌پزشک مراجعه کند، بنابراین دفعه‌ٔ بعد که وقت دندان‌پزاشک دارد در مورد آن سؤال کنید. در مواردی برای فهمیدن علت به عکس‌برداری نیاز است.

در موارد بسیار نادر، دندان دائمی به این دلیل در روییدن مشکل دارد که لثه‌ها سفت شده‌اند و اگرچه دندان جدید را می‌توان در زیر لثه احساس کرد، اما در فشار آوردن برای باز کردن راه خود از لثه مشکل دارد. در آن صورت، دندان‌پزشک ممکن است برش کوچکی در لثه ایجاد کند تا به درآمدن آن کمک کند.

در مورد مراقبت از دندان کودکان بیشتر بدانید.

نکتهٔ والدین: حضور در مراسم مدرسه

وقتی به فرزندتان می‌گویید برای رویدادی مربوط به مدرسه‌ٔ او حضور می‌یابید، حتماً این کار را بکنید. او نه تنها دوست دارد شما را در آنجا ببیند، بلکه شما با این کار نشان می‌دهید که روی حرفتان می‌مانید و کودکتان می‌تواند به حرفتان اعتماد کند.

البته تعداد کمی از والدین می‌توانند در هر مراسم خاصی در مدرسه حاضر شوند و ضروری نیست در تمام طول مراسم حضور داشته باشید، فقط برای کودکتان توضیح دهید که چه زمانی نمی‌توانید بروید و چرا. همچنین حداقل یک یا دو بار در سال در رویدادهای مربوط به مدرسه حضور پیدا کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط