پنج سال و هفت ماه: اختلالات یادگیری

کودک پنج سال و هفت ماههٔ شما در حال گذر از ماه هشتم و ورود به ماه نهم از پنج سالگی‌اش اشت. در این مطلب با بخشی از نکات مربوط به کودکان پنج سال و هفت ماهه آشنا شوید.

اختلال یادگیری

بسیاری از متخصصان برای تشخیص اختلالات یادگیری در بچه‌های پنج ساله و کوچک‌تر محتاط و دست به عصا عمل می‌کنند، زیرا بچه‌ها با سرعت‌های بسیار متفاوتی یاد می‌گیرند و رشد می‌کنند. اما اگر می‌بینید که فرزند شما در تلفظ‌ها یا یادگیری الفبا یا اعداد مشکل دارد، به حس درونی خود گوش کنید. شما فرزندتان را بهتر از هر کسی می‌شناسید.

اگرچه احتمال خوبی وجود دارد که توانایی‌های او نسبت به سنش در محدوده‌ٔ نرمال و طبیعی باشد، برای صحبت در مورد نگرانی‌های خود با مربی یا پزشک او تردید نکنید. یادتان هم باشد که اختلال یادگیری مترادف با ضریب هوشی پایین نیست، بلکه فقط بدان معناست که مغز کودک اطلاعات را به شکلی مشابه بیشتر افراد پردازش نمی‌کند و ممکن است درک برخی مفاهیم یا ابراز نظر و خواستش برای او مشکل باشد.

نکتهٔ والدین: خطر مصرف داروها

خیلی زود نیست که آموزشی کلی در مورد داروها به فرزندتان بدهید و نگذارید وقتی قرص‌های خود را می‌خورید، شما را ببیند، زیرا ممکن است باعث رفتار تقلیدی شود. مکمل‌ها را خارج از دسترس و در ظروف دارای محافظ کودک نگهداری کنید. هرگز اجازه ندهید فرزندتان داروی خواهر و برادر خود را «امتحان» کند و یادتان باشد رنگ صورتی یا طعم شیرین برخی داروها ممکن است او را وسوسه‌ کند.

توضیح دهید که هرگز نمی‌توان دارو را با دیگران تقسیم کرد. مثلاً بگویید: «دارو فقط برای شخصیه که پزشک گفته به اون نیاز داره و اگه شخص دیگه‌ای اون دارو رو مصرف کنه یا خیلی‌خیلی بیمار می‌شه یا حتی ممکنه از بین بره».

در مورد ایمن کردن خانه برای بچه‌ها و داروهای کودکان بیشتر بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط