خلبان‌بازی با کودک

خلبان‌بازی با کودک

کودکتان در دوره‌ای که روی بدنش کنترل پیدا می‌کند، عاشق بازی‌هایی است که شامل «پرواز کردن» در هوا هستند. با این ورزش پویا می‌توانید به عنوان کمک خلبان او را در مانورهای جدیدش هدایت کنید و خودتان هم، به خصوص پدرها کمی فعالیت کنید. در این مطلب می‌توانید با یک بازی پروازی با کودکتان آشنا شوید.

سن مناسب این بازی

این فعالیت که در ادامه به چگونگی آن اشاره می‌شود برای یک کودک دو ماه و نیمه تا شش ماه خوب و مناسب است. مهارت‌های رشدیافته طی این فعالیت، مهارت‌های حرکتی کودک است. وسایل مورد نیاز هم خودتان و کودکتان است.

نحوهٔ انجام بازی

اول با زانوهای خم‌شده بنشینید،‌ کودک را به حالت دمر روی ساق پای خود تکیه دهید. سپس درحالی‌که او را محکم گرفته‌اید، به پشت دراز بکشید و همزمان پاهایتان را کمی در هوا بلند کنید. ساق‌ پاها، که کودک باید راحت روی آنها دراز کشیده باشد،‌ باید موازی زمین باشد. اگر نفسی برایتان مانده در حینی که کودکتان بالا می‌رود بگویید «هواپیما بالا می‌ره، بالا می‌ره، بالاتر می‌ره». بسته به سطح آمادگی بدنی خودتان، می‌توانید قبل از فرود آوردن کودک، با حرکت دادن پاهایتان به عقب و جلو و کناره‌ها کمی به چشم‌اندازش در حین پرواز تنوع هم بدهید. موفق و شاد باشید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط