ما یک تیم هستیم

خیلی از ما از مادرمان یاد گرفته‌ایم که ستون خانه باشیم و همۀ کارهای خانه را خودمان انجام دهیم. خیلی از ما شاغل هم که باشیم باز انتظار نداریم همسرمان کارهای خانه را انجام دهد. دلیل‌هایمان متفاوت است. بعضی‌ها کار همسرشان را دوباره‌کاری می‌دانند و می‌گویند که از همان اول خودمان انجام دهیم بهتر است. خیلی‌ها هم فکر می‌کنند که خب همسرشان یک مرد است و طبیعی است که نخواهد کارهای خانه‌داری را انجام دهد. اما زندگی‌های ما مشترک است. غم، شادی، مشکلات و کارهایمان باید مشترک باشد. پس نیاز به یک همکاری دوطرفه داریم که می‌تواند اثرات خیلی خوبی در زندگی‌مان هم داشته باشد.

شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند

من معمولاً مشکلی با بردن بچه‌ها به فروشگاه یا خواباندن آنها ندارم. اما مشکل اصلی این روش این است که وقتی سعی می‌کنم همه چیز را خیلی مستقل انجام دهم، در نهایت همسرم از همه چیز بیرون می‌ماند. نه تنها تمام کارهای بامزه‌ای را که بچه‌هایمان انجام می‌دهند و یاد می‌گیرند از دست می‌دهد، بلکه کم‌کم دیگر نمی‌دانیم دیگری اوضاعش چطور است و چه می‌کند. حتی اگر به طور منظم قرارهایمان را داشته باشیم و دوتایی بیرون برویم، باز هم جای تماس و ارتباط مداوم در طول روز را نمی‌گیرد. با ارتباط مرتب و پیش بردن زندگی‌مان به شکل تیمی ما رابطۀ بهتری با یکدیگر داریم و با زیر و بم زندگی همدیگر درگیری بیشتری خواهیم داشت. چه یکی از ما روزی عالی داشته باشد و چه روزی پراسترس، دیگری فوراً خبردار و آمادۀ کمک می‌شود.

مسیر شما را روشن‌تر می‌کند

چند وقت یک‌‌ بار پیش می‌آید که در پایان روز احساس اضطراب شدید، درماندگی یا افسردگی کنید؟ حاضر بودید برای کمک داشتن چه چیزهایی را بدهید؟ واقعیت این است که بسیاری از شوهران خیلی هم خوشحال می‌شوند اگر به هر شکل از خانواده‌هایشان مراقبت کنند. اما همۀ آنها تسلیم شده‌اند، چرا که همسرانشان از کارهای آنها ایراد می‌گیرند یا اصرار دارند که کارها به روش آنها انجام شود. اما آیا واقعاً اهمیتی دارد که ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی به روش درست چیده شده است یا مارک درست خمیردندان خریداری شده است؟ بله، ممکن است هزار تومان ضرر کرده باشید، اما هزار تومان در مقابل کمک همسرتان نمی‌تواند زیاد باشد. بدترین اتفاق این است: دوباره فردا ماشین ظرفشویی را روشن می‌کنید که در هر صورت باید این کار را می‌کردید.

عشق شما را بیشتر می‌کند

ما نه تنها برای کسانی که دوستشان داریم کارهای خوب انجام می‌دهیم، بلکه تمایل داریم کسانی را که برایشان کارهای خوب انجام می‌دهیم دوست داشته باشیم. اگر چه این فرضیه به ویژه در مورد کسانی که عشقشان را با عملشان نشان می‌دهند صادق است، اما برای دیگران هم صدق می‌کند. اجازه دهید همسرتان کار خوبی برای شما انجام دهد. نه تنها شما به خاطر این کار از او قدردانی می‌کنید بلکه او نیز شما را بیشتر دوست خواهد شد.

دو برابر ایدۀ خوب خواهید داشت

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای من وقتی تصمیم گرفتم نظر شوهرم را هم لحاظ کنم این بود که فهمیدم او چقدر فکرهای بکر دارد. خب من هم ایده‌های خوب دارم، اما به نظر می‌رسد او استعداد خاصی برای پیدا کردن ایده‌های فوق‌العاده‌ای دارد که ظاهراً من همیشه نادیده می‌گیرم. وقتی با هم به عنوان یک تیم کار می‌کنید نه تنها احتمال بیشتری وجود دارد که راه‌حلی پیدا کنید که هر دویتان در موردش توافق داشته باشید، بلکه احتمال خیلی بیشتری وجود دارد که به یک ایدۀ عالی برسید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط