سرگرمی‌هایی ارزان برای کودکان خردسال

سرگرمی‌هایی ارزان برای کودکان خردسال

کودکان خردسال تخیل خوبی دارند. آنها به همان اندازه از بازی دام‌پزشک با حیوانات عروسکی خود لذت می‌برند که از بازی با وسایل الکترونیکی یا سایر اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت. اما برای آنها، وقت گذراندن با خود شما به عنوان والدین از همه چیز جذاب‌تر است، بنابراین یافتن فعالیت‌های بدون هزینه یا ارزانی که می‌توانید با کودک خود انجام دهید، معامله‌ای از هر دو طرف سودمند است. در این مطلب با چند سرگرمی ارزان برای کودکان خردسال و پر کردن روز خود و فرزندتان آشنا شوید.

راه‌هایی ساده برای پر کردن روز کودکتان

حمام کردن در آب صورتی

یا زرد، سبز، قرمز، آبی یا هر رنگی که برای کودکتان جالب است. افزودن چند قطره رنگ خوراکی یا رنگ طبیعی یک میوه به وان یا لگن حمام می‌تواند زمان شست‌وشو را به تجربه‌ای خاص تبدیل کند. ترکیب کردن رنگ‌های اصلی برای ایجاد رنگ‌های دیگر، مانند ترکیب آبی و قرمز برای ایجاد رنگ بنفش نیز خیلی سرگرم‌کننده است. البته، کودک شما شبیه انگور از حمام بیرون نخواهد آمد، چون چند قطره رنگ خوراکی رقیق‌شده در یک وان آب، پوست کودک را رنگی نمی‌کند.

در مورد آموزش هنر به کودک بدانید.

پذیرایی از حیوانات

حتی اگر خودتان در خانه سگ یا گربه دارید، بردن حوله‌ها یا پتوهای کهنه یا مقداری غذا به پناهگاه حیوانات می‌تواند یک تجربهٔ سرگرم‌کننده و مفید برای کودک شما باشد. برخی از پناهگاه‌ها حتی اجازه می‌دهند که یک سگ یا توله‌سگ را به پیاده‌روی ببرید. اگر نمی‌خواهید کودکتان اصرار کند که یکی از آنها را به خانه بیاورد، می‌توانید توضیح دهید که حیوانات پناهگاه منتظر خانوادهٔ دیگری هستند تا آنها را به خانه ببرند، اما او می‌تواند با بردن غذا و اسباب‌بازی به آنها سر بزند تا حیوانات بتوانند در حینی که منتظر آن خانواده هستند، خوشحال باشند.

تربچه‌های دلربا

اگر به دنبال لذت فوری از باغبانی هستید، تربچه بهترین راه است، چون آنها در عرض چند هفته رشد می‌کنند. پس از آخرین برف زمستانی، کودک خود را به فروشگاه باغبانی ببرید و به او اجازه دهید بستهٔ بذری را با تصویری که بیشتر دوست دارد انتخاب کند. در خانه، یک قسمت آفتاب‌گیر را پیدا کنید و از فرزندتان بخواهید که بذرها را مستقیماً در یک گلدان کوچک بکارد.  باغبان کوچک شما از حفر چالهٔ کوچکی در زمین باغچه یا گلدانی پشت یک پنجره، پاشیدن دانه‌ها و پوشاندن آنها لذت زیادی خواهد برد. جذابیت این کار با آب دادن به تربچه‌ها و تماشای رشد آنها دوام می‌آورد و برای او تبدیل به تجربه‌ای علمی هم خواهد شد.

پایکوبی حبابی

بابل‌رپ یا نایلون حباب‌داری را که در برخی بسته‌های خرید وجود دارد، نگه دارید و وقتی کوچولوی شما حوصله‌اش سر می‌رود یا نیاز به تشویق دارد، آن را روی زمین یا پیاده‌رو پهن کنید و اجازه دهید حباب‌ها را با پا بترکاند. او را به چالش بکشید تا سعی کند تک‌تک حباب‌ها را بترکاند.

شکار طبیعت

یک کیف یا سطل به فرزندتان بدهید و به شکار طبیعت بروید. وقت کافی به او بدهید تا هر چیزی را که دوست دارد جمع کند. میوهٔ کاج، برگ‌ها، سنگ، ترکه‌ها، شاخه‌های کوچک و پرهای پرندگان. وقتی به خانه رسیدید، چسب و مقوا را بیاورید و او را به ساختن یک کلاژ یا مجسمه از آنها دعوت کنید. همچنین، کودک ممکن است از رنگ کردن سنگ‌ها لذت ببرد. این مجسمه یا سنگ‌ها حتی می‌توانند به حیوان خانگی جدید او تبدیل شوند. 

مطلب اثر فضای سبز در سلامت روان کودک را ببینید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط