راهنمای خلاصۀ تربیت پسرها از زبان مادری که دختر می‌خواست

راهنمای خلاصۀ تربیت پسرها از زبان مادری که دختر می‌خواست

یک گفت‌وگو با مادری که چهار پسر دارد باعث نوشتن این مطلب شده است که امیدواریم برای شما مادر عزیز هم مفید باشد. در این مطلب با راهنمای خلاصه‌ای برای تربیت پسربچه‌ها آشنا شوید.

توضیح و معرفی مادر

اگر صادق باشم، من دختر می‌خواستم و این خنده‌دار است، چون حالا مادر چهار پسر دوست‌داشتنی هستم. منظورم این نیست که عاشق پسرهایم نیستم، فقط واقعاً برای درک آنها باید خیلی تلاش و تقلا ‌کنم!

من از آن دسته افرادی هستم که در محیط بی‌نظم و درهم و برهم نمی‌توانم کار کنم، حشرات و حیوانات مرا می‌ترسانند، ترجیح می‌دهم داخل خانه بمانم و در یک فضای ساکت و صلح‌آمیز باشم و اگرچه پسرها می‌توانند موجوادت دلپذیر و بسیار باهوشی باشند، اما هرگز و هرگز دست از جنب و جوش یا سروصدا برنمی‌دارند.

من می‌دانم که پسرانی وجود دارند که با این قالب کلی سازگار نیستند. آنها از کارها و بازی‌های منظم و آرام‌تر، پوشیدن لباس‌های مشابه هم یا برس زدن موهای مادرشان لذت می‌برند اما متأسفانه هیچ‌کدام از پسرهای من این‌جوری نیستند و اگرچه من هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارم، اما نکته‌هایی وجود دارد که می‌توانم با مادران پسربچه‌ها در میان بگذارم.

در مورد لباس و مد سخت نگیریم

همین امروز صبح برای پسر کودکستانی‌ام یک لباس ورزشی انتخاب کردم تا در مدرسه بپوشد. با این حال، وقتی به در خانه رسیدیم، او تصمیم گرفت که چکمه‌های پلاستیکی‌اش را بپوشد. سعی کردم برایش دلیل بیاورم که شلوار گرمکن و چکمه‌های پلاستیکی مناسب هم نیستند و به هم نمی‌آیند و البته که او اهمیتی به این موضوع نداد، پس من هم انرژی‌ام را هدر ندادم. او الان با شلوار گرمکن و چکمه‌های لاستیکی‌اش در کودکستان است و من دارم کار می‌کنم. در واقع، اصلاً مهم نیست، من آنجا نیستم که شاهد این فاجعهٔ دنیای مد باشم.

بگذاریم بی‌نظمی اتفاق بیفتد

زیرا معمولاً دو گزینه دارید، بچه‌ها بازی کنند و همه چیز را به هم بر‌یزند، که آنها را خوشحال و ساکت می‌کند، یا یک خانهٔ تمیز داشته باشید که در آن بچه‌هایتان می‌دوند و با هم دعوا می‌کنند. بعضی روزها خانۀ تمیز را انتخاب می‌کنم و بعضی روزها سکوت را انتخاب می‌کنم. من کمی ماجراجو هستم و دوست دارم همه چیز را امتحان کنم.

آنها را سر کاری بگذاریم

من در این کار ماهر نیستم، چون یک آدم کمال‌گرا هستم، اما شوهرم استاد این کار است. خوشحال‌ترین حالت پسرهای من زمانی است که احساس می‌کنند در حال انجام کاری هستند، خواه جمع کردن برف‌های بیرون خانه باشد و خواه کمک به شستن ظرف‌ها.

احساسات پسرهارا دست کم نگیریم

یعضی از ما فکر می‌کنیم یکی از چند مزیت پسر داشتن فقدان برخی احساسات رقیق است، اما این کاملاً نادرست است. من شاهد بوده‌ام که پسرهایم به خاطر چیزهای کاملاً بی‌اهمیت، کنترل خود را از دست می‌دهند. در واقع، این مسئله هر روز اتفاق می‌افتد. خودتان که دیده‌اید!

مطلب راه و روش حرف زدن با کودک را ببینید.

با فضای باز و ورزش کنار بیاییم

همان‌طور که قبلاً گفتم، من واقعاً دوست ندارم بیرون از خانه باشم. بنابراین، راه‌هایی پیدا می‌کنم که آن را کمی قابل تحمل‌تر کنم. خانهٔ زندگی ما کمی دور از شهر است و این امکان برخی کارها را به ما می‌دهد. مثلاً به تازگی یک ترامپولین کوچک و یک توری ایمنی خریدیم که وقتی بچه‌ها کلافه هستند بیرون می‌رویم و روی ترامپولین می‌پریم یا روی پتو دراز می‌کشیم، بازی می‌کنیم و پیک‌نیک‌های کوچک شادی برگزار می‌کنیم.

موضوعات مربوط به آلت تناسلی زود شروع می‌شود

شوکه خواهید شد اگر بدانید من در مورد آلت تناسلی نوزاد چه جست‌وجوهایی در گوگل کرده‌ام. چند چیز هست که الان دیگر می‌دانم. اول این‌که، وقتی یک نوزاد واقعاً چاق می‌شود، ممکن است به نظر برسد که آلت تناسلی او ناپدید شده! دوم این‌که هنگام تعویض پوشک مدفوع مراقب باشید، پسرها دوست دارند آلت تناسلی خود را بگیرند، بخارانند و با آن بازی کنند، حتی اگر پوشیده از مدفوع باشد و در نهایت، راست شدن آلت تناسلی خیلی زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید اتفاق می‌افتد.

حتماً مطلب خودارضایی کودک را ببینید.

برای مدتی طولانی، همه چیز ادراری است و بو می‌دهد

به دلایلی ادرار پسرها ۱۰ هزار برابر قوی‌تر از ادرار دخترهاست. من هیچ توصیه‌ای برای این ندارم، جز این‌که شوینده‌های مناسب دم دست داشته باشید. فقط با دانستن این‌که همهٔ مادرهای پسردار در حال گذراندن شرایط مشابهی هستند، به خودتان دلداری بدهید. 

در مورد آموزش دستشویی رفتن به پسرها بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط