هفت سال و هفت ماه: پس زده شدن والدین

کودک هفت سال و هفت ماههٔ شما همچنان در حال بزرگ‌تر شدن است. در این مطلب با برخی رفتار کودکان هفت ساله و راهکار برخورد با آن آشنا شوید.

پس زده شدن

اگرچه شما به طور معمول نورچشمی فرزندتان هستید، اما گاهی اوقات یکی از والدین به طور موقت پس زده می‌شود. این موضوع می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

بچه‌های کوچک هم مانند بزرگسالان، گاهی اوقات روزهای بدی دارند. شاید وقتی معلم او را صدا زد پاسخ سؤال را نمی‌دانست یا در زنگ تفریح او را مسخره کردند، یا شاید از شما ناراحت است اما از نظر احساسی آن‌قدر بالغ نیست که بتواند این موضوع را بیان کند. همچنین کودکتان ممکن است والدی را که در سفر بوده یا بیشتر از حد معمول مشغول کار بوده است به طور موقت رد کند.

با احترام به ناراحتی‌اش شروع کنید. سعی نکنید با چرب‌زبانی او را وادار کنید مشکلش را به شما بگوید، چون ممکن است فقط باعث ساکت‌تر شدن کودک شود. در عوض به او بگویید: «فکر کنم روز سختی داشتی، اگه خواستی در موردش صحبت کنی، من اینجام».

همچنین اگر حدس خوبی در مورد آنچه فرزندتان را آزار می‌دهد دارید، کمی به او فرصت بدهید و سپس به صحبت تشویقش کنید: «تو ناراحتی چون پدر امروز صبح قبل از بیدار شدن تو رفت سفر؟»

جنبهٔ روشن ماجرا این است که کودک ساله به همان سرعتی که شما را رد می‌کند، ناگهان هم می‌تواند سخت محتاج آغوش شما شود.

نکتهٔ والدین: جایی برای هر چیز و همه چیز در جای خود

«جایی برای هر چیز و همه چیز در جای خود»، یک نکتهٔ قدیمی است که پاکیزگی و آراستگی زنان خانه‌دار دهه‌های گذشته را به ذهن متبادر می‌کند، اما آرزو کردنش چیز بدی نیست.

اگر می‌توانید فرزندتان را تشویق کنید که بعضی چیزها مانند کفش یا کوله‌پشتی را هر روز در جای ثابتی بگذارد، نامرتبی کمتری در پیش خواهید داشت. اسم گذاشتن روی این مکان‌های خاص می‌تواند به تثبیت آنها در ذهن فرزندتان کمک کند. پس راه‌اندازی «محل کفش» یا «جاپالتویی» را در نظر بگیرید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط