هفت سال و چهار ماه: قدرت ریسک کردن

با پایان این هفته، هفت سال و چهار ماهگی کودکتان هم تمام می‌شود و او یک کودک هفت سال و پنج ماهه خواهد شد. در این مطلب با آخرین هفته از هفت سال و چهار ماهگی کودکتان آشنا شوید.

قدرت ریسک کردن

اغلب ما به شکل ناخودآگاه ریسک‌ها و اشتباهات را چیزهایی برای پرهیز کردن به شمار می‌آوریم، اما در واقع هر دوی آنها تجربیات فوق‌العاده‌ای برای فرزندتان هستند.

ریسک کردن و موفق شدن باعث افزایش عزت نفس فرزندتان می‌شود. وقتی فرزندتان به امتحان کردن چیزی علاقه نشان می‌دهد، او را تشویق کنید، خواه بازی کردن با یک دوست جدید باشد یا امتحان غذایی جدید، یا اینکه ببیند آیا می‌تواند شیر را به تنهایی در کاسه‌اش بریزد یا نه.

در مقابل وسوسه‌ٔ مداخله و جفت و جور کردن شرایط به نحوی که موفقیتش تضمین شود، مقاومت کنید، چون شما نمی‌خواهید ناخواسته این پیام را بدهید که او بدون شما نمی‌تواند کاری انجام دهد. مطمئناً، همیشه احتمال شکست وجود دارد. اما این فرصتی خواهد بود که او حاضر است شانس خود را در آن امتحان کند. اگر به نتیجه نرسید، بگویید که مسئله‌ای نیست و در مورد کارهایی که می‌تواند دفعه‌ٔ بعد طور دیگری انجام دهد صحبت کنید و اگر به نتیجه رسید، تلاش او را تحسین کنید و به او بگویید که پذیرا بودن نسبت به امتحان کردن چیزها خصلتی بسیار خوب است.

نکتهٔ والدین: نامه نوشتن

تماس تلفنی راحت و بی‌دردسر است، اما نوشتن نامه تمرین خوبی برای فرزندتان است. او را تشویق کنید که مثلاً برای هدیه‌هایی که می‌گیرد یادداشت‌های تشکرآمیز بنویسد و بفرستد یا به پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که در شهر دیگری زندگی می‌کنند نامه بنویسد. پست الکترونیکی هم خوب است، اما بد نیست گاهی سعی کنید نامهٔ کاغذی و تمبر را هم امتحان کنید تا فرزندتان بتواند به روش سنتی با آنها ارتباط برقرار کند. مطمئن باشید این کاری هیجان‌انگیز برای کودکان در این سن است.

یادگیری اصول آدرس نوشتن روی پاکت، محل نوشتن آدرس مقصد، آدرس مبدأ و محل چسباندن تمبر برای بچه‌ها مفید است. با هم به یک صندوق پستی یا بهتر از آن، به اداره پست بروید و از این کار به عنوان فرصتی برای صحبت در مورد نحوهٔ انتقال نامه‌ها از جایی به جای دیگر استفاده کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط