هفت سال و چهار ماه: نحوهٔ تشویق فعالیت‌ها

کودک شما حالا هفت سال و چهار ماهه است. در این مطلب با بخشی دیگر از زندگی یک کودک هفت سالهٔ کلاس دومی آشنا خواهید شد.

نحوهٔ‌ تشویق فعالیت‌ها

شاید شما هم مشتاقید که کودک خود را به یک فعالیت، خواه کلاس‌ موسیقی باشد یا کتاب خواندن علاقه‌مند کنید اما فقط با بی‌تفاوتی او روبه‌رو می‌شوید. برای بررسی بیشتر موضوع به نکات زیر دقت کنید:

به او انگیزه بدهید: همه‌‌ٔ بچه‌ها گاهی نیاز به انگیزه دادن دارند و فرزندتان هنگامی بیشترین انگیزه را دارد که خودانگیخته باشد. او را به سمت فعالیت‌هایی که به نظر می‌رسد به انجامشان تمایل دارد سوق دهید. برای مثال، اگر او بیش از موسیقی به رقص علاقه دارد، شاید زمان خوبی برای کلاس پیانو نیست. اگر مصمم به آموزش موسیقی هستید، ممکن است بتواند در دورهٔ راهنمایی عضو یک گروه یا کلاس موسیقی شود.

آن فعالیت را جذاب‌تر کنید: بعد از تمرین اسکیت بگذارید فرزندتان شکلات داغ بخورد یا در روزهای تمرین سر راه بستنی بخرید. با دادن یک امتیاز یا حق انجام کاری به کودک، برای تمرین‌ کردنش پاداش بدهید.

انگیزه‌های خود را بررسی کنید: اگر به درس یا فعالیت خاصی برای فرزندتان پیله کرده‌اید، در نظر بگیرید که چرا این کار برای شما این‌قدر مهم است؟ برای اینکه فرزندتان مهارتی داشته باشد؟ او هنوز برای انجام فعالیت‌های نظام‌مند خیلی جوان است یا به این دلیل است که شما خودتان زمانی آن فعالیت را انجام داده‌اید؟

به زمان بیکاری کودک اهمیت بدهید: به یاد داشته باشید که فرزند شما فردی با علائق و توانایی‌های خاص خودش است. آیا او را برای فعالیتی تحت فشار می‌گذارید تا بعد از ظهرهایش پر شود؟ زمان بیکاری کاهلانه در واقع برای دانش‌آموزان کلاس دوم یک مزیت است، پس حتماً در تقویم روزانه اوقات زیادی را برای بازی خلاقانه و فی‌البداهه خالی بگذارید.

نکتهٔ والدین: انجام تکالیف مدرسه

مطمئن شوید فرزندتان در خانه فضای خاصی برای انجام تکالیفش دارد. میز تحریری در اتاق خودش ایده‌آل است، اما می‌تواند میزی در گوشه‌ای از اتاق نشیمن یا هر جای دیگری نیز باشد.

بسیاری از بچه‌های کوچک وقتی پدر و مادرشان برای کمک در آن نزدیکی هستند، تکالیف خود را درست پشت میز آشپزخانه انجام می‌دهند. این روش نیز کاملاً جوابگو است، اما مطمئن شوید فرزندتان جایی برای نگه داشتن کاغذ و لوازم درسی دارد و راحت است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط