سه سال و هفت ماه: تقلید از حرف زدن بزرگ‌ترها

سه سال و هفت ماه کودک شما پر شده و او حالا وارد ماه هشتم از سه سالگی‌اش شده است. در این مطلب با بخشی از روزهای زندگی یک کودک سه سال و هفت ماهه آشنا شوید.

مقلد کوچک شما

گاهی وقتی فرزند خود را در حال بازی کردن تماشا می‌کنید، ممکن است به این نتیجه برسید که او برای تئاتر و سینما ساخته شده است. بچه‌های سه ساله وقت زیادی را صرف صحبت با عروسک‌های خود و حرف زدن به جای آنها می‌کنند، از گفت‌وگوهای بزرگسالان تقلید می‌کنند و از صداهای متفاوتی برای شخصیت‌های مختلف استفاده می‌کنند. برای مثال از صدای زیر و آهسته برای کودکان استفاده می‌کنند و از صدای بم و قدرتمند برای ابرقهرمانان.

این تنوعات پیچیده در گفتار به معنای آن است که فرزندتان در حال درونی کردن شیوه‌های استفاده‌ٔ مردم از زبان است. اگر با دقت گوش کنید ممکن است عبارات یا زیروبمی آشنایی را که تقلیدی از صدای یکی از اطرافیانش است بشنوید. برای مثال، فرزندتان فهمیده است که صحبت بزرگسالان با یکدیگر متفاوت از صحبتشان با بچه‌هاست، یا اینکه شما هنگام صحبت با مادرتان لحنی متفاوت از لحن صحبت با رئیس خود دارید. او سپس این شیوه‌های مختلف گفتار را به طور ناخودآگاه در نمایش‌هایش تمرین می‌کند و این یکی از دلایل پرحرف بودن کودکان پیش‌دبستانی هم هست!

نکتهٔ والدین: عکاسی از کودک

شما هم احتمالاً حالا آلبوم‌هایی پر از عکس‌های فرزندتان دارید یا حداقل در حافظه‌ٔ موبایل یا دوربینتان منتظر ریختن روی هارد یا چاپ شدن هستند. اما چند تا از آنها فوق‌العاده یا خوب هستند و چند تا معمولی و کسل‌کننده؟ احتمالاً بیشترشان را باید پاک کنید. چند راهکار برای گرفتن عکس‌های عالی از این سوژهٔ متحرک‌ به شکل زیر است:

  • فلاش را خاموش کنید تا نور عکس بهتر شودد و کمتر حواس کودکتان را پرت ‌کند.
  • برای داشتن نور بهتر، پس‌زمینه‌ٔ خلوت‌تر و کودک شادتر، به بیرون از خانه بروید.
  • پشت سر هم عکس بگیرید. برای ثبت کردن آن نگاه درخشانی که شما می‌شناسید باید عکس‌های زیادی بگیرید.
  • به دنبال ژست گرفتن نباشید. عکس گرفتن از فرزندتان وقتی مجذوب یک اسباب‌بازی یا دویدن، آواز خواندن و هر کار دیگری است بیشتر احتمال دارد که لحظه‌ای واقعی‌ و صمیمی‌ را روی تصویر ثبت کند.
  • از ابزار طراحی صحنه استفاده کنید. حباب‌ها برای خنداندن بچه‌ها عالی هستند و در عکس هم فوق‌العاده به نظر می‌رسند. از یک نفر سوم بخواهید تا حباب‌ها را همزمان با عکس گرفتن شما به هوا فوت کند.

در مورد آموزش هنر به کودک بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط