چطور بارداری راحتی را تجربه کنیم؟

تا به حال با دیگران راجع به بارداری‌شان صحبت کرده‌اید؟ شما هم به آدم‌هایی برخورده‌اید که از بارداری‌شان به عنوان یک خاطرهٔ خوب یاد می‌کنند و هنوز هم با دوستان زیادی از آن زمان در ارتباطند؟ هیچ فکر کرده‌اید که آنها چطور بارداری خوبی داشته‌اند؟ از خودشان که بپرسید معمولاً می‌گویند خانوادگی این‌طور هستند، اما اگر دقت کنید می‌بینید نکاتی را رعایت کرده‌اند که بارداری‌شان راحت و دلچسب باشد. اما این نکات چه هستند؟

۱. لباس مناسب انتخاب کنید

بدن شما در حال تغییر است و به مرور سایزتان افزایش می‌یابد. با این موضوع مقابله نکنید و سعی کنید لباس مناسب به خصوص لباس زیر مناسب تهیه کنید. سوتین مناسب بارداری و شلوار بارداری گزینه‌های بسیار خوبی هستند تا به شما حس راحتی بدهند.

۲. به گروه مادران دیگر بپیوندید

به کلاس‌های آمادگی زایمان، یوگای بارداری یا جاهای دیگر که مادران باردار دیگری حضور دارند بروید و با آنها ارتباط بگیرید. وقتی آنها را می‌بینید می‌فهمید که این تنها شما نیستید که دارید چاق می‌شوید و پوستتان کمی لک شده، خانم‌های دیگر هم به این موضوع‌ها فکر می‌کنند و می‌توانند تجربیات خود را در اختیار شما بگذارند. علاوه بر این شما در گروهی قرار می‌گیرید که هزاران حرف مشترک با اعضای آن گروه خواهید داشت.

۳. اندام خود را دوست داشته باشید

شاید شما پیش از بارداری اندام ورزیده و زیبایی داشته‌اید و حالا با شروع بارداری همهٔ آنها از بین رفته. اگر هر روز خود را در آینه می‌بینید و افسوس می‌خورید، این‌ کار را تمام کنید. بدن شما یک معجزه است و دارد یک موضوع زنده را در خود پرورش می‌دهد. به او فرصت بدهید تا خودش را با موجود جدید وفق دهد. بدنتان را دوست داشته باشید و بابت این توانایی شکرگزار باشید. این کارها به شما کمک می‌کند که بارداری‌تان را هم دوست داشته باشید.

۴. زندگی زناشویی خود را به خوبی قبل ادامه دهید

شما کماکان جذاب و زیبا هستید. اگر پزشک شما را منع نکرده، با مشورت او رابطهٔ خود را ادامه دهید. حتی اگر نمی‌توانید در بارداری رابطه داشته باشید، سعی کنید با در آغوش گرفتن همسر و جلب محبت‌های او آرامش خود را به دست آورید. داشتن رابطه باعث افزایش اندورفین در بدن می‌شود و به شما کمک می‌کند تا احساس خوبی نسبت به خود و بارداری‌تان داشته باشید.

۵. نقش‌های دیگر خود را فراموش نکنید

اگر بارداری‌ شما بارداری سالم و بی‌خطر است، پس دلیلی ندارد که تمام مدت را استراحت کنید و به بارداری خودتان فکر کنید. یادتان باشد که شما علاوه بر یک خانم باردار، همسر، دوست و دختر افراد دیگری هم هستید. پس نقش‌هایتان را فراموش نکنید. به مادرتان سر بزنید و به حرف‌های دوستتان گوش کنید. فراموش نکنید شما هنوز هم مهارت‌ها و توانایی‌های بسیاری دارید.

۶. سایز شکم خود را با دیگران مقایسه نکنید

اینکه می‌گوییم با مادران دیگر ارتباط بگیرید به این معنا نیست که خودتان را با آ‌نها مقایسه کنید. باید بدانید که سایز شکم، میزان وزن‌گیری مادر و رشد جنین می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اگر دائم خود را با دیگران مقایسه کنید، زندگی را به کام خودتان تلخ می‌کنید. آرام باشید و بارداری خود را فقط تحت نظر پزشکتان پیش ببرید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط