هفت سال و هشت ماه: مواجهه با رها کردن یا تسلیم شدن

کودک شما حالا هفت سال و هشت ماهه است و در این مطلب با موضوعات جالبی از زندگی یک کودک هفت ساله آشنا می‌‌شوید.

رها کردن یا تسلیم شدن

وقتی فرزندتان اعلام می‌کند که می‌خواهد فلان کلاس را رها کند یا از تیمش کناره‌گیری کند، علت و بهترین راهکار و واکنش شما چیست؟ این یک واکنش معمول برای بچه‌های کوچکی است که مدتی را صرف یادگیری رشته‌ای مانند پیانو یا رقص، فعالیتی گروهی مانند گروه کر یا گروه پیشاهنگی مدرسه یا یک ورزش کرده‌اند.

بچه‌ها دلایل مختلفی برای رها کردن دارند. آنها ممکن است کاری را که انجام می‌دهند دوست نداشته باشند. ممکن است آن کار برایشان خیلی سخت باشد. شاید زمان زیادی برای بازی کردن باقی نگذارد. آنها ممکن است با مربی یا همکلاسی یا هم‌تیمی خود ناسازگاری و درگیری داشته باشند.

به برنامه‌ٔ کلی فرزندتان نگاه کنید. اگر او هر روز بعد از مدرسه درگیر کاری است، این «شیفت دوم» اجبار به رفتار خوب و دستور گرفتن در مورد این که چه کاری باید انجام دهد، ممکن است خیلی زیادی و بیش از حد توانش باشد.

مطمئن باشید که اگر تسلیم خواسته‌ٔ فرزندتان شوید یک بچه‌ٔ بی‌پشتکار و زودنومید پرورش نمی‌دهید. زیر سن هشت یا ۹ سالگی، بچه‌ها تا وقتی امتحان نکنند، درکی از این که چه چیزی را دوست خواهند داشت ندارند. بعضی از والدین بچه‌ها را وادار می‌کنند تا پایان یک جلسه یا یک ترم منتظر بمانند، درحالی‌که دیگران به جای مجبور کردن یک شرکت‌کننده‌ٔ بی‌رغبت، اجازه می‌دهند از آن خارج شود.

هیچ‌کدام از این دو تصمیم ایرادی ندارد. شما می‌توانید از مربی یا رهبر گروه نظر بخواهید. سعی کنید بفهمید که آیا فرزندتان با انگیزه‌ٔ آنی و بدون اندیشه‌ٔ قلبی تصمیم به رها کردن آن فعالیت یا گروه گرفته، یا به دلیل یک مشکل جزئی مانند مشاجره با یک دوست است، یا اینکه تمایل عمیق‌تری وجود دارد.

نکتهٔ والدین: اهمیت به سلامت

ممکن است هر روز صبح به فرزندتان مولتی‌ویتامین بدهید، اما آیا خودتان هم یکی می‌خورید؟ بسیاری از زنان کمبود برخی مواد مغذی، به ویژه فولات، کلسیم و آهن را دارند. در اغلب موارد، مادران در دوران بارداری تغذیهٔ خود را کنترل می‌کنند، اما در سال‌های بعدی این عادت خوب را فراموش می‌کنند.

اگر مشکل کمبود انرژی دارید یا فقط می‌خواهید مطمئن شوید که در سلامت کامل هستید، برای معاینهٔ فیزیکی که شامل آزمایش خون باشد به پزشک مراجعه کنید. شما فقط هر چند سال یک بار به این مراجعه نیاز دارید، اما اگر مدتی است که چک‌آپی نداشته‌اید، ممکن است الان وقتش باشد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط