شش سال و هشت ماه: فعالیت‌های فوق برنامه

کودک شما همچنان شش سال و هشت ماهه است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک شش سال و هشت ماهه مثل فعالیت‌های فوق برنامه و مقایسه نکردن کودکان با هم آشنا خواهید شد.

فعالیت‌های فوق برنامه

اگر به دنبال فعالیتی برای بعد از زمان مدرسه یا برای آخر هفته‌های فرزند خود هستید، لازم است بدانید بهترین برنامه‌ها برای بچه‌های شش ساله برنامه‌ها و کلاس‌هایی هستند که ویژگی‌های زیر را دارا باشند:

به رشد مهارت‌های شناختی و فیزیکی کمک می‌کنند: کلاس‌های موسیقی می‌توانند به بهبود ریاضیات کمک کنند، ورزش‌های تیمی مهارت‌های اجتماعی را آموزش می‌دهند و کلاس رقص یا اسکیت باعث هماهنگی حرکتی خواهند شد.

روی بخش سرگرمی و تفریح تأکید می‌کنند: به دنبال برنامه‌هایی باشید که کم فشار هستند و تأکید زیادی روی رقابت یا موفقیت ندارند. اگر فرزندتان وقتی زمان رفتن به این کلاس‌هاست امتناع می‌کند، شاید نشانه‌ٔ آن باشد که کلاسش خیلی پرتنش است.

مربیان بزرگسال شایسته‌ای دارند: بچه‌ها به مربیان صبوری نیاز دارند که می‌دانند چگونه به شکل مناسب آنها را تأدیب کنند، انضباط برقرار کنند، الهام‌بخش باشند و رفتارهای غریب بچه‌ها را مدیریت کنند.

استعدادی خاص را پرورش می‌دهند: اگر فرزند شما استعداد موسیقایی یا ورزشی دارد، ممکن است از آموزش بیشتر بهره ببرد. هرچند، نباید با این کلاس‌ها به عنوان آماده کردن او برای یک شغل در آینده برخورد ‌کنید. کلاس‌ها را مفرح و جالب نگه دارید، وگرنه کودک خسته و سرد خواهد شد و استعدادش از بین می‌رود.

با شخصیت بچه تناسب دارند: برنامه‌ها یا می‌توانند شخصیت فرزندتان را تکمیل کنند. کلاس شنا برای بچه‌ای که باید بعد از مدرسه مقداری از انرژی‌اش را تخلیه کند یا می‌توانند به آنها در ایجاد مهارت‌هایی که نیاز به پشتیبانی و تقویت دارند کمک کنند. کلاس‌های نمایشی برای کودک خجالتی یا هنرهای رزمی برای یک کودک تحریک‌پذیر و تندمزاج.

۱۴ تمرین آسان برای ورزش با کودکان یاد بگیرید.

نکتهٔ والدین: مقایسه کردن کودکان با هم

مقایسه‌ٔ بچه‌ها به نمودارهای رشد دوران کودکی محدود نمی‌شود. بعضی از والدین دوست دارند در مورد مهارت‌های فرزندانشان اغراق کنند یا ممکن است خود شما هم میلی پنهانی داشته باشید که عملکرد فرزندتان در خواندن یا ورزش را با کودک همسایه یا دیگر خواهر و برادرها مقایسه کنید!

مهم است به یاد داشته باشید بچه‌ها طی سال‌های مدرسه مهارت‌های جدید را با سرعت‌های مختلفی کسب می‌کنند. علاوه بر این، هر آنچه در مورد رشد بچه‌ها می‌خوانید منعکس‌کننده‌ٔ میانگین‌هاست. هر بچه‌ای منحصربه‌فرد است. پس هر آنچه را که می‌خوانید، می‌شنوید و مشاهده می‌کنید با کمی تردید بنگرید و به غریزه‌ٔ خود در مورد چگونگی پیشرفت فرزندتان اعتماد کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط