انتخاب لباس زیر مناسب بارداری

انتخاب لباس زیر مناسب بارداری

حجم و سایز سینه و باسن زنان باردار از اوایل بارداری شروع به اضافه شدن می‌کند و لباس‌های زیر قبلی، دیگر برای این دوران مناسب نیست. بهتر است برای راحت‌تر بودن قبل از خرید لباس زیر جدید، مواردی را در نظر بگیرید. در این مطلب با نکاتی برای انتخاب بهتر شورت و سوتین مناسب بارداری آشنا خواهید شد.

سوتین بارداری

یکی از اولین نشانه‌های بارداری می‌تواند بزرگ شدن سینه‌ها باشد. الگوی رشد سینۀ هر زنی ممکن است با دیگری فرق داشته باشد. سینه‌ی برخی از زنان در سه ماهۀ اول بزرگ می‌شود و تا پایان بارداری تغییر چندانی نمی‌کند، اما در بعضی دیگر ممکن است سینه به مرور تا پایان بارداری همچنان رشد کند. بزرگ شدن سینه ممکن است برای برخی خانم‌ها خوشایند نباشد یا نگرانی‌هایی در مورد بد فرم شدن آن برایشان وجود داشته باشد.

در هر حال، انتخاب سوتین مناسب در دوران بارداری می‌تواند سیر رشد سینه‌ها را کنترل کند. بهترین زمان برای انتخاب سوتین را بدنتان به شما می‌دهد. اگر سینه‌های شما به قدری بزرگ شده که سوتین‌های قبلی برایتان تنگ شده است، باید به یک فروشگاه لباس زیر مراجعه و سوتین مناسبی پیدا کنید. بهتر است نکته‌های زیر را برای خرید به خاطر بسپارید:

جنس سوتین تا حد ممکن نخی باشد: برای انتخاب سوتین نخی، روی اتیکت داخل سوتین را بخوانید یا از فروشنده سؤال کنید. درصد نخ مصرفی به‌کاررفته در سوتین، روی اتیکت پارچه‌ای آن نوشته شده است. به عنوان مثال روی اتیکت یک سوتین خارجی عبارت ۱۰۰ درصد cotton نوشته می‌شود.

سوتین شما باید تمام سینه را بپوشاند: اگر سینه‌هایتان حساس شده است، سعی کنید سوتینی بخرید که تمام سینه را بپوشاند. سوتین‌های فانتزی که نیمۀ پایین سینه را می‌پوشاند برای بارداری مناسب نیست.

سوتین انتخابی باید حداقل سه ردیف قلاب در پشت داشته باشد: سوتین شما باید قابلیت این را داشته باشد که کمی گشادتر یا تنگ‌تر شود. از آن جا که ممکن است سینه‌های شما به تدریج رشد کند، سوتینی که قلاب‌های فلزی بیشتری دارد، به شما کمک خواهد کرد تا مدت‌زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

بند سوتین باید پهن باشد: بهتر است سوتین‌هایی انتخاب کنید که بند آن پهن است و چند سانتی‌متر از زیر سینه را نیز پوشش بدهد. سوتین‌هایی که بند پهنی دارد و تمام سینه را پوشش می‌دهد، تا حدودی از تکان‌های سینه جلوگیری می‌کند.

سوتین بارداری

سوتین نباید فنر داشته باشد: سوتین‌های فنردار ممکن است از رشد صحیح سینه جلوگیری کند. همچنین این سوتین‌ها اغلب باعث ناراحتی مادر می‌شود و همچنین ممکن است فنر آنها خارج شود و سینه را زخم کند.

اگر نمی‌توانید به شکلی دقیق سایز جدید سینۀ خود را اندازه گیری کنید، بهتر است از فروشندۀ خانم فروشگاه لباس زیر بخواهید که سایز سینۀ شما را مشخص کند تا بتوانید سوتینی مناسب با سایز جدید خود انتخاب کنید. بهتر است سوتین‌های خیلی تنگ خریداری نکنید. اگر در ماه‌های آخر بارداری برای خرید سوتین اقدام می‌کنید، می‌توانید سوتین‌هایی را انتخاب کنید که برای دوران شیردهی نیز مناسب است.

شورت بارداری

انتخاب شورت برای دوران بارداری به راحتی و عادت شما در مورد نوع آن ارتباط خواهد داشت. در بارداری ممکن است باسن کمی بزرگ شود و حجم شکم اجازه ندهد که شما شورت‌هایی را بپوشید که قبلاً از آنها استفاده می‌کردید. شورت‌های بارداری شورت‌هایی است که قسمتی از آن تا روی شکم کشیده می‌شود و خود شکم را نیز پوشش می‌دهد. برای خرید شورت مناسب در دوران بارداری می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • شورتی که انتخاب می‌کنید، نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد. شورت تنگ یا گشاد ممکن است مانع حرکت کردن آزادانۀ شما شود.
  • جنس شورت باید نخی باشد. بهتر است شورتی که انتخاب می‌کنید کاملاً نخی باشد یا روی اتیکت آن عبارت cotton درج شده است. شورت‌های نخی معمولاً باعث ایجاد حساسیت در واژن نمی‌شود.
  • قسمت کشی شورت که روی شکم کشیده می‌شود، نباید خیلی تنگ باشد و جنس آن نیز تا حد ممکن از نخ باشد.

اگر شورت‌های بارداری، مناسب شما نیست یا در آن احساس راحتی نمی‌کنید، می‌توانید از شورت‌های معمولی استفاده کنید، اما حتماً نسبت به سایز و جنس آن دقت لازم را داشته باشید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط