رشد کودک در هفتهٔ چهارم ماه ۲۳

با پایان این هفته، ۲۳ ماهگی کودکتان تمام می‌شود و وارد ماه ۲۴ از زندگی‌اش خواهد شد. در این مطلب می‌توانید با بخشی از زندگی و رفتار کودکتان در هفتهٔ چهارم ماه ۲۳ از زندگی او آشنا شوید.

انتخاب اسباب‌بازی برای کودک

اگر می‌خواهید برای تولد کودکتان در ماه آینده هدیه بخرید، شاید انتخاب یک اسباب‌بازی انتخاب خوبی باشد. اما برای اینکه بدانید چه نوع اسباب‌بازی‌هایی بخرید می‌توانید به مطلب مادرشو در مورد اسباب‌بازی مناسب دو سالگی بچه‌ها نگاه کنید.

فقط هر چیزی که انتخاب می‌کنید، حتماً جعبه‌ یا برچسب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای کودکان زیر سه سال ایمن است، چون اسباب‌بازی‌های طراحی‌شده برای کودکان سه ساله و بزرگ‌تر، خطر بروز خفگی یا خطرات دیگری را برای کودکان کوچک‌تر ایجاد می‌کند.

اسباب‌بازی‌هایی که به بچه‌ها امکان تظاهر کردن و نقش بازی کردن می‌دهند نیز انتخاب‌های خوبی هستند. جارو و خاک‌انداز اسباب‌بازی، تلفن اسباب‌بازی، ظرف‌های پلاستیکی بازی، غذای اسباب‌بازی، لباس فرم نقش‌های مختلف مثل پلیس یا انواع کامیون، قطار و اتومبیل، عروسک و کالسکه و گهوارهٔ عروسک موارد خوبی هستند.

همچنین اسباب‌بازی‌هایی برای کاوش مثل عروسک‌هایی با دکمه و زیپ، انواع لگوها، بلوک و لگو‌های رنگی پلاستیکی برای کودک نوپا، اسباب‌بازی‌های عملی مثل ماشین‌های بازی سواری، واگن‌، توپ‌، اسباب‌بازی‌های موزیکال مثل درام، تمبک، ساکسیفون، سنج و کتاب‌های مناسب سن کودکان نوپا از موارد خیلی مناسب برای کودک شما در این سن است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید بخش مربوط به اسباب‌بازی‌های مادرشو را ببینید.

نام برخی از اعضای بدن

شماره یک یا شماره دو؟ جیش یا پوپو؟ پی یا پو؟ هر خانواده‌ای برای آموزش استفاده از توالت به کودکش یک زبان را انتخاب می‌کند. برای این موارد بهتر است کلماتی را که برایتان طبیعی باشد یا کلماتی را که در مهدکودک فرزندتان استفاده می‌شود انتخاب کنید.

در مورد اسم اعضای بدنی درگیر در استفاده از توالت، برخی از خانواده‌ها از همان ابتدا کلماتی را معرفی می‌کنند که بزرگ‌ترها می‌گویند، اما برخی دیگر نیز برای این کار بیشتر منتظر می‌مانند. در نهایت فرزندتان باید نام رسمی و درست قسمت‌های مختلف بدن را یاد بگیرد، چه بین خودتان از آنها استفاده کنید و چه در بیرون از خانه و مدرسه!

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط