صندلی‌ ایمنی مخصوص خودرو کودک نباید برای خوابیدن در خانه استفاده شود

خوابیدن کودک در صندلی ایمنی خودرو هنگام مسافرت با ماشین طبیعی است. اما وقتی او بیرون از ماشین است، خوابیدن در این صندلی ایمن‌ترین گزینه نیست و احتمالاً می‌تواند کودک شما را در معرض خطر قرار دهد. در این مطلب با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

خوابیدن در صندلی ماشین کودک

پژوهش جدیدی که در یکی از مجله‌های طب اطفال امریکا منتشر شد، داده‌های مربوط به حدود ۱۲۰۰۰ مورد مرگ مرتبط به خواب کودکان را بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. محققان روی تقریباً ۳۵۰ مورد مرگ که در وسایل نشستن مانند صندلی ایمنی خودرو، کالسکه، نی‌نی‌لای‌لای یا تاب اتفاق افتاده بودند، تمرکز کردند.

این مطالعه نشان داد که تقریباً دو سوم مرگ‌های مرتبط با خواب در این وسایل هنگامی رخ داده است که کودکان داخل صندلی‌ ایمنی خودرو خوابیده بودند. به گفته‌ٔ محققان، در بیشتر این موارد، صندلی اتومبیل به جای استفاده در اتومبیل، در داخل خانه استفاده می‌شده است.

محقق اصلی این مطالعه گفت: «اگرچه هنگام سفر در یک وسیله‌ٔ نقلیه، صندلی ایمنی کودک همیشه بهترین جا برای کودکان است، اما این بدان معنا نیست که هنگام خوابیدن در خارج از ماشین نیز آنها ایمن‌ترین جا هستند.»

نویسندگان این پژوهش نوشتند که صندلی‌های ایمنی کودک وقتی در خانه استفاده می‌شوند می‌توانند خطرناک باشند، زیرا ممکن است روی یک سطح سفت بیفتند یا روی یک سطح نرم وارونه شوند و کودک را خفه کنند. اگر کمربند کودکان به درستی بسته نشده باشد، آنها می‌توانند از صندلی بیرون بیفتند. کمربند و تسمه‌ها و پدها یا بالشتک‌های جانبی، به همراه زاویه‌ٔ صندلی ایمنی، ممکن است هنگام استفاده در خانه، ریسک خفه شدن ایجاد کنند.

پیشگیری از خطرهای احتمالی خوابیدن در صندلی ماشین کودک

کارشناسان برای جلوگیری از این اتفاقات توصیه می‌کند:

  • کودک خود را وقتی در اتومبیل نیست در تخت یا گهواره بخوابانید.
  • در صورت مسافرت، یک تخت یا گهواره‌ٔ قابل حمل برای خواب کودک خود در مقصد همراه ببرید.
  • هنگام خواب، کودک خود را روی وسایل شیب‌دار یا در محصولی که کمربند و تسمه دارد قرار ندهید.

اگرچه آگاهی از خطرات خوابیدن در صندلی ایمنی اتومبیل هوشمندانه است، اما به خاطر داشته باشید که بیشتر موارد مرگ‌ومیر مرتبط به خواب کودکان در انواع دیگری از شرایط اتفاق می‌افتد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط