آراستگی و مدل‌های مو برای تازه‌مادران

آراستگی و مدل‌های مو برای تازه‌مادران

برای برخی از تازه‌مادران ممکن است سخت باشد که وقتی برای آرایش کردن پیدا کنند یا همیشه موهای زیبا و مرتبی داشته باشند، آن هم وقتی کار‌هایشان زیادتر از قبل شده است. به جای عصبانیت یا کلافه شدن، می‌توانید با انجام برخی روش‌های مفید و کارآمد برای آرایش موها، دوباره از ظاهرتان لذت ببرید و در مهمانی و دورهمی‌ها احساس رضایت داشته باشید. در این مطلب می‌توانید با برخی کارها و روش‌ها برای آرایش موهایتان پس از زایمان آشنا شوید.

بستن موها به شکل دم‌اسبی

بستن دم‌اسبی موها، یک روش خوب برای داشتن ظاهری مرتب و شیک در عرض چند دقیقه است. برای داشتن مدل دم‌اسبی برای موهای مختلف می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

موی فر

اگر موهای موج‌دار یا فر دارید، می‌توانید از روغن‌های گیاهی مناسب مو، لوسیون حالت‌دهنده یا موس مخصوص موی فر استفاده کنید و بعد موهایتان را پشت سر جمع کنید و بگذارید محصول خودش روی موها خشک شود. به این ترتیب، انسجام حالت فر یا موج‌دار مو حفظ می‌شود و بافت زیبایی پیدا می‌کند.

موی صاف

برای موی صاف دم‌اسبی، از کمی روغن مو استفاده کنید و بعد سشوار بکشید. روغن باعث براق شدن و زیبایی موها می‌شود. یادتان باشد مقدار بسیار کمی از روغن استفاده کنید. با چند بار امتحان کردن این مقدار را تشخیص خواهید داد. برای اینکه مدل زیباتری داشته باشید، موی دم‌اسبی را با دست چند بار بپیچید و دورش کش ببندید و انتهایش را با سنجاق به سرتان وصل کنید یا فرق کج باز کنید و موها را جمع کنید و دم‌اسبی ببندید.

هایلایت و رنگ موی جدید

رنگ کردن بخشی از موها یا تمام آن، یک راه خوب برای تغییر در ظاهرتان است. برای انتخاب یک رنگ موی جدید، با یک آرایشگر مشورت کنید تا ببینید چه رنگ مویی برایتان مناسب‌تر است. اگر اول فقط کمی از موها را هایلایت کنید، راحت‌تر می‌توانید بفهمید که رنگ مورد نظرتان روی صورت شما به چه شکل خواهد بود. کمی هایلایت مو دور صورتتان باعث روشن شدن پوست می‌شود و ظاهری باطراوت به شما می‌دهد و بعد از یک شب ‌بی‌خوابی، اگر حداقل ظاهرتان نشان دهد که سرحال هستید، شاید حالتان بهتر شود. اگر می‌خواهید این کار را امتحان کنید، اما بابت آن هزینه‌ای نپردازید، از دوستی که کمی در این کار مهارت دارد، بخواهید قسمتی از مویتان را رنگ کند تا نتیجۀ آن را ببینید و سپس برای رنگ کامل موهایتان اقدام کنید.

تنظیم چربی پوست سر

اگر وقت کافی برای شستن موهایتان ندارید، آنها را نشویید. اگر به تدریج فاصلۀ زمانی بین شست‌وشوی موهایتان را بیشتر کنید، مو با شرایط جدید تطبیق پیدا می‌کند و تمیز به نظر می‌رسد. برای این کار می‌توانید در طول دو هفته، اول موهایتان را یک روز در میان بشویید و بعد دو روز در میان. مدتی مو‌هایتان کثیف خواهد بود، اما با این کار باعث تنظیم چربی پوست سرتان می‌شوید و دیگر هر روز موهایتان چرب نخواهد شد.

روزهایی هم که هوا سرد است و حتی پنج دقیقه هم برای شما وقت زیادی به حساب می‌آید، به جای حمام و شانه کردن هر روزه، گاهی می‌توانید زیر شال و روسری خود، یک کلاه بافتنی زیبا بپوشید. در هوای گرم نیز می‌توانید از سربندهای مختلف مثل سربندهای ابریشمی برای جمع کردن موها زیر شال یا روسری استفاد کنید تا مجبور نشوید هر روز موهایتان را بشویید. با این کار کم‌کم پوست سر شما به حمام‌های یک روز درمیان عادت خواهد کرد.

رفتن به آرایشگاه

شاید فکر کنید رفتن به آرایشگاه هدر دادن وقت و پول است. اما این را بدانید که اگر موهایتان سالم باشد دیگر هیچ‌وقت بد حالت نمی‌شود. بزرگ‌ترین اشتباهی که مردم در مورد مو مرتکب می‌شوند این است که به سلامت آن توجه کافی ندارند. حتی اگر نمی‌خواهید مدل مویتان را عوض کنید، هر چند ماه یک بار به آرایشگاه بروید و مویتان را خیلی کم یا حتی زیاد کوتاه و مرتب کنید، زیرا این کار باعث احیای موها می‌شود. نوک موها از بقیۀ قسمت‌های آن آسیب‌دیده‌تر است، چون قدیمی‌ترین و آسیب‌پذیر‌ترین قسمت موست. حتی جابه‌جا شدن در رختخواب باعث شکنندگی نوک مو می‌شود و آن را ناسالم می‌کند. همین‌طور تلاش همیشگی ما در صبح برای از بین بردن حالت وز و الکتریسیتۀ موها بعد از بیدار شدن از خواب نیز باعث آسیب رسیدن به مو می‌شود.

اگر هم دوست دارید بیشتر تغییر کنید، می‌توانید مدل موهای چتری را امتحان کنید. چتری، مدل مویی پرنشاط است و حالت صورتتان را عوض می‌کند و اگر خواستید زمان داشتن موهای چتری شما طولانی شود، می‌توانید هر سه یا چهار هفته، خودتان در خانه مرتبش کنید وگرنه باید مدام موهایتان را از روی چشم‌هایتان کنار بزنید.

پس از حمام کردن نیز بهتر است موها را با برس معمولی و سشوار خشک کنید. این کار خیلی ساده است و جدا از این که در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند، به موهایتان حالت زیبایی نیز می‌دهد. به هر حال انتخاب با شماست که به آرایشگاه بروید و یک براشینگ کامل داشته باشید یا خیلی ساده زیبا باشید و در وقت و هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط