چطور با بچه‌ها هدایای خانگی دست‌ساز بسازید

چطور با بچه‌ها هدایای خانگی دست‌ساز بسازید

هدایای خانگی همیشه منحصربه‌فرد هستند، آن هم وقتی به وسیلهٔ کودکان ساخته شوند. درست کردن هدایای دست‌ساز راهی سالم و خوب برای مشارکت دادن فرزندتان در لذت هدیه دادن است. پس با همراهی در ساختن هدایای دست‌ساز به کودکتان کمک کنید تا عید و تولدها را به این شکل ساده و ارزان و سرشار از عشق با دیگران جشن بگیرد. در این مطلب با چند روش آسان برای جذاب‌تر کردن هدیه دادن به دیگران آشنا شوید.

زیورآلات تصویری

مجموعه‌ای از قاب عکس‌های مختلف تهیه کنید، اما به جای قرار دادن عکس کودکتان در قاب عکس تزئینی، از او بخواهید یک نقاشی بکشد و آن را برای هدیه دادن توی قاب عکس بگذارید. مسلماً هدیه‌گیرنده‌هایی که انتخاب می‌کنید از دریافت یک یادگاری از مهارت‌ نقاشی کودک شما در این سن خوشحال خواهد شد.

نشانگر کتاب 

یک راه دیگر برای نشان دادن مهارت‌های هنری کودکان خردسال این است که او روی نوارهایی از مقوا نقاشی بکشد و سپس آنها را لمینیت کنید تا یک نشانگر کتاب بسازید. لمینت را می‌توان به راحتی در یک فروشگاه فتوکپی یا لوازم تحریر انجام داد.

جواهرات مهره‌ای

یکی از هدایا ساختن زیورآلات پلاستیکی است. اگر مهره‌هایی با کیفیت بالاتر بخرید، کودک می‌تواند گردنبند و دستبندهای واقعاً زیبایی بسازد. برای انتخاب مهره‌ها به یک خرازی بروید، سپس با فرزندتان در مورد الگوها یا طرح‌هایی که می‌تواند استفاده کند، صحبت کنید. همچنین، ریسمان کشی بگیرید تا کودکتان بتواند مهره‌ها را به راحتی نخ کند و بعد انتهای آن را ببندد تا تبدیل به دستبند شوند.

یکی دیگر از دست‌سازهای آسان که با مهره و نخ‌های رنگی می‌توان آن را درست کرد و برای هدیه دادن خیلی مناسب هست، جاکلیدی و جاسوئیچی است. هدیه‌ای ماندگار از طرف کودکتان برای دوستان و اطرافیان شما.

دست یادگاری

یک تکه مقوای سفید در هر سایزی که دوست دارید بردارید. از کودکتان بخواهید دست‌هایش را به رنگی قابل شست‌وشوی راحت با آب آغشته کند. سپس دستش را روی مقوا بگذارد تا اثر آن چاپ شود. اگر دوست دارید اسم و تاریخ آن را پایین اثر دستش بنویسید. وقتی کاملاً خشک شد، این تابلوی یادگاری بی‌نظیر را قاب بگیرید و به شخصی که می‌خواهید هدیه دهید. بد نیست واکنش گیرندهٔ هدیه را هم از دیدن این اثر ثبت کنید! سال‌ها بعد همین واکنش ثبت‌شده در قالب عکس یا ویدیو، خودش یک هدیهٔ فوق‌العاده است.

دست یادگاری

پد زیرلیوانی

با خرید چند زیرلیوانی ساده و گرد ساخته‌شده از چوب‌پنبه یا سرامیک شروع کنید. زیرلیوانی چوب‌پنبه‌ گزینۀ خیلی خوبی است، چون معمولاً پشت آنها چسب دارد. سپس تعدادی توپ نمدی کوچک یا چند مهرهٔ تزئینی بگیرید و از کودک بخواهید آنها را به زیرلیوانی بچسباند. دریافت‌کنندگان تحت تأثیر این هدیۀ رنگارنگ و شیک قرار خواهند گرفت!

نمک حمام

از فرزندتان بخواهید به شما کمک کند که نمک اپسوم را در یک کاسهٔ بزرگ با روغن زیتون مخلوط کنید و فقط از روغن به اندازه‌ای که نمک را بپوشاند، استفاده کنید. چند قطره‌ اسانس خوشبو به آن اضافه کنید طوری که به اندازهٔ دلخواهتان عطر داشته باشد. سپس چند شیشه مربای کوچک تهیه کنید، نمک‌ حمام را در آنها بریزید و از کودکتان بخواهید که برای هر یک برچسب‌های هدیه درست کند.

مطلب لوازم کاردستی کودک را ببینید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط