پیدا کردن الگوی خواب کودک

پیدا کردن الگوی خواب کودک

یک الگوی خواب بد به زودی می‌تواند تبدیل به یک عادت در کودکان شود و داشتن خواب کافی کودکتان نقش مهمی در رشد و سلامت آنها دارد. در این مطلب می‌توانید با دلایل اهمیت الگوی خواب کودکان و چگونگی پی بردن به یک الگوی خواب برای کودکان شیرخوار آشنا شوید.

دلایل اهمیت الگوی خواب کودک

دنبال کردن و ثبت الگوی خواب کودک یعنی وقتی می‌خوابد چند بار بیدار می‌شود و هر بار چقدر بیدار می‌ماند، و طول و تعداد چرت‌های روزانهٔ او، راهی برای اطمینان از خواب کافی کودک است.

این کار همچنین به شما کمک خواهد کرد الگوی خواب منحصربه‌فرد کودکتان را بدانید و مشکلاتی مثل بیداری‌های متعدد در طول شب یا ساعت خواب نامنظم را قبل از اینکه به عادت تبدیل شود شناسایی کنید.

به‌علاوه، پر کردن یک جدول روزانه به شما کمک می‌کند احساس کنترل بیشتری بر زندگی داشته باشید و این چیزی است که به ویژه اگر از نیازهای کودکتان در طول شب خسته و فرسوده هستید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

نحوهٔ پیدا کردن الگوی خواب کودک

برای پی بردن به الگوی خواب کودکتان می‌توانید طبق مراحل زیر یک جدول تهیه کنید. همچنین اگر نگرانی‌هایی در مورد عادات خواب کودکتان دارید، می‌توانید این جدول را در چک‌آپ و مراقبت بعدی کودک ببرید و به پزشک کودکتان نشان دهید:

  • ابتدا یک جدول بکشید.
  • ساعت بیدار شدن در صبح را در آن ثبت کنید.
  • ساعت بیدار شدن از چرت‌های روز را هم آنجا بنویسید.
  • تعداد و مدت زمان چرت‌های روزانه و طول خواب را در آن ثبت کنید.
  • ساعت و زمان گذاشتن کودک در رختخواب برای خواب شب و طول این خواب را ثبت کنید.

پس از چند روز پر کردن این جدول، متوجه الگوی کلی آن خواهید شد که می‌توانید از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری دربارهٔ اینکه آیا باید تغییراتی در برنامهٔ خواب نوزادتان بدهید یا خیر، استفاده کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط