چطور در بارداری خودتان را ماساژ بدهید؟

بارداری با تغییراتی در بدن مادر همراه است که باعث می‌شود او دردهایی را در نواحی مختلف بدن حس کند. همچنین پوست هم در بارداری ممکن است دچار ترک شود، زیرا بدن برای نگهداری از جنین نیازمند افزایش حجم است و به همین دلیل پوست نیز باید برای حجم اضافه‌تر جا داشته باشد. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای کاهش دردهای بارداری و جلوگیری از کشیده شدن پوست ماساژ دادن بدن است. امروز می‌خواهیم سه ماساژ به شما آموزش دهیم که خودتان می‌توانید به تنهایی در خانه انجام دهید. توجه داشته باشید که بهتر است قبلاً با پزشک خود در مورد ماساژ در بارداری صحبت کنید.

ماساژ سر

سردرد‌های دوران بارداری بین خانم‌های باردار زیادی شایع است و گاهی آنها را کلافه می‌کند. ماساژ دادن سر به شما کمک می‌کند کمی از اضطراب‌ها و نگرانی‌ها رها شوید و آرامش خود را دوباره پیدا کنید. بعد از این ماساژ حالت خواب‌آلودگی به شما دست می‌دهد.

روش ماساژ: کمی روغن اسطوخودوس یا روغن نارگیل به دستتان بزنید و آرام‌آرام به صورت دورانی پیشانی ‌خود را ماساژ دهید. دست‌ها را به سمت گیجگاه ببرید و برگردانید.

ماساژ پا

بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری از دردهای دست و پا گله می‌کنند. یکی از راه‌هایی که می‌توان این دردها را کم کرد ماساژ دادن دست و پاست.

روش ماساژ: چند بالش پشتتان بگذارید و پاهایتان را شبیه یک پاپیون به داخل جمع کنید. زانو‌ها روی زمین و پاشنه پا نزدیک شکم باشد. حالا با لوسیون یا روغن زیتون پاهایتان را ماساژ دهید. می‌توانید این را مقطعی انجام دهید و با دو دست کمی پا را فشار دهید. هر زمان که احساس خستگی کردید کمی دراز بکشید. به خودتان برای ماساژ دادن فشار نیاورید.

ماساژ شکم

وقتی شکمتان را لمس می‌کنید حسی به شما می‌گوید که دارید کودکتان را نوازش می‌کنید. البته گاهی وقت‌ها هم جنین با تکان‌هایش جوابتان را می‌دهد. در واقع ماساژ شکم به آرام شدن شما کمک می‌کند.

روش ماساژ: چند بالش پشتتان بگذارید و به صورت ۴۵ درجه بنشینید. می‌توانید از لوسیون‌های مخصوص بارداری یا روغن‌هایی مثل روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید و شکم خود را آرام به سمت بالا ماساژ دهید. دستتان را سبک روی شکم بکشید. حواستان باشد که بیش از اندازه فشار ندهید و اگر احساس ناراحتی داشتید، ماساژ دادن را متوقف کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط