ساک زایمان: همهٔ چیزهایی که باید در بیمارستان همراه داشته باشید

ساک زایمان: همهٔ چیزهایی که باید در بیمارستان همراه داشته باشید

آماده کردن ساک زایمان شاید ساده به نظر برسد، اما جزئیاتی وجود دارد که باید از قبل بدانید. همچنین یادتان باشد که جمع کردن ساک زایمان را تقریباً از هفته‌ٔ ۳۴ یا ۳۵ بارداری شروع کنید تا چیزی جا نماند و با خیال راحت به بیمارستان بروید. اما برای یک استقبال بی‌نقص از نوزادتان به چه وسایلی نیاز دارید و چه چیزهایی را باید با خود به بیمارستان ببرید؟ در این مطلب با وسایل ساک بیمارستان مادر و نوزاد برای روز زایمان آشنا شوید.

لوازم ضروری ساک بیمارستان مادر و نوزاد

فهرست وسایل مورد نیاز یک نوزاد تازه متولدشده و لوازم ضروری خودتان را بدانید و خیلی بهتر است اگر قبل از جمع کردن ساک زایمانتان یک تماس برای پرس‌وجوی دقیق‌تر با بیمارستان زایمان خود بگیرید تا وسایل اضافی و غیرضروری را همراهتان نبرید. وسایل ساک زایمان به ترتیب زیر است:

پوشاک مادر

یک دست لباس مناسب فصل و کفش راحت انتخاب کنید تا هنگام برگشت به خانه آنها را بپوشید. همچنین به دلیل خونریزی پس از زایمان، چند شورت مناسب همراه داشته باشید.

اگر قرار است سزارین شوید، دو عدد شورت‌ سرجی‌فیکس همراهتان ببرید، هرچند این مورد را هم احتمالاً بیمارستان به شما می‌دهد. این شورت‌ها کش ندارد و جای بخیه‌های سزارین را اذیت نمی‌کند. سعی کنید دو عدد سوتین شیردهی مناسب و راحت هم همراه داشته باشید.

وسایل شخصی مادر

به دلیل خونریزی پس از زایمان همراه خودتان نوار بهداشتی سایز بزرگ داشته باشید. اگر قصد دارید بعد از زایمان در بیمارستان حمام کنید، لازم است وسایل حمام مثل حوله و لیف نیز همراه داشته باشید. مسواک، برس و کش مو یا هر نوع جمع‌کنندهٔ راحت موی همیشگی‌تان نیز از جمله وسایل مورد نیاز در بیمارستان است. بقیهٔ وسایل شوینده و یک جفت دمپایی را بیمارستان‌‌ها در یک ساک زایمان به شما می‌دهند.

موبایل، شارژر، هندزفری موبایل، عینک آفتابی، ضدعفونی‌کنندهٔ دست، در صورت نیاز تعدادی ماسک، مدارک لازم مثل دفترچهٔ بیمه، کارت شناسایی، سونوگرافی‌ها و جواب برخی از آزمایشاتتان از دیگر وسایلی است که می‌تواند در ساک زایمان شما جا داشته باشد.

پوشاک و لباس نوزاد

یک یا دو دست لباس نوزاد مثل سرهمی‌ از جنس نخ همراه داشته باشید. باقی لباس‌های نوزاد برای خروج از بیمارستان و آوردنش به خانه را هم با توجه به فصل و آب‌وهوای محل زندگی‌تان انتخاب کنید. به عنوان مثال، دستکش و کلاه نوزاد ممکن است برای محافظت از پوست نوزاد یا در فصل‌های سرد سال لازم باشد. در مورد خرید باس نوزاد دقیق و کامل بدانید.

پوشک نوزاد

در بیمارستان به شما پوشک نوزاد خواهند داد ولی ممکن است پوشک دلخواه شما نباشد. پس حتماً از قبل پوشک باکیفیتی برای نوزادتان انتخاب کنید و تعدادی از آنها را با خودتان به بیمارستان ببرید. بعد از تولد نوزاد ابتدا کوچک‌ترین سایز پوشک یعنی سایز یک را نیاز دارید، اما برای هفته‌ها و ماه‌های بعدی، با توجه به سایز و وزن کودکتان باید سایز مناسب پوشک بچه را بدانید و انتخاب کنید. اگر دوست دارید، چند زیرانداز یک‌بارمصرف نیز برای تعویض بهداشتی پوشک نوزادتان همراه داشته باشید.

پارچهٔ نخی یا پتوی نوزاد

بعضی از نوزادان از پیچیده شدن مناسب در یک پارچهٔ نخی مثل قنداق لذت می‌برند ولی همهٔ آنها این کار را دوست ندارند. اما همراه داشتن یک پارچهٔ نخی نو و تمیز شسته‌شده یا یک پتوی خیلی سبک مخصوص نوزاد برای کودکتان ضرری ندارد.

در مورد قنداق کردن نوزاد به شکل صحیح و استفاده از پتو برای کودکان به شکل علمی بخوانید.

دستمال مرطوب نوزاد

دستمال مرطوب مخصوص نوزاد نیز که بو و عطر ندارد برای تمیز کردن بدن نوزاد بعد از هر بار دفع مدفوع نوزاد یا ادرار کردن خوب و راحت است.

کریر نوزاد

صندلی ماشین قابل حمل مخصوص نوزاد و شیرخواران کوچک کریر نام دارد. این وسیله جزء وسایل ساک زایمان شما نیست، ولی لازم است آن را همراه داشته باشید. کریر را با کریکات اشتباه نگیرید، چون کریکات فقط یک ساک معمولی برای حمل نوزاد است. کریر هم یک محل امن در خودرو برای نوزاد شماست و هم تا سال‌ها از آن استفاده خواهید کرد.

    با دوستانتان به اشتراک بگذارید

    بلاگ مرتبط