راهنمای آرایش برای زنان باردار: چگونه در دوران بارداری زیباتر به نظر برسیم؟

راهنمای آرایش برای زنان باردار: چگونه در دوران بارداری زیباتر به نظر برسیم؟

بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد هر ماده‌ای با قرار گرفتن روی پوست می‌تواند وارد جریان خون شود و حتی ممکن است از جفت نیز عبور کند. پس بسیار مهم است بدانید که در دوران بارداری چه محصولاتی برای مراقبت از پوست و آراستگی ظاهر شما مناسب هستند. اگر باردار هستید و دربارهٔ مصرف یک محصول آرایشی مطمئن نیستید، با پزشک خود برای استفادهٔ آن مشورت کنید. این مطلب نکاتی برای آرایش پوست، مو و ناخن‌ها در بارداری در اختیار شما خواهد گذاشت.

آرایش ناخن‌

بهتر است در دوران بارداری، از کاشت و کاور کردن ناخن‌ها پرهیز و این کار را به بعد از زایمان موکول کنید. محصولاتی که برای کاشت ناخن استفاده می‌شوند ممکن است دارای مواد خطرناکی باشند که شما از آنها اطلاعی ندارید. در این دوران می‌توانید راه‌های دیگری را برای زیبایی ناخن‌ها به کار گیرید. مانیکور و پدیکور می‌تواند علاوه بر زیبایی به شما احساس آرامش بدهد.

اما اگر این کار را در آرایشگاه انجام می‌دهید بهتر است از وسایل شخصی خودتان استفاده کنید و نسبت به بهداشت آنجا مطمئن باشید. لاک زدن ناخن‌ها در دوران بارداری می‌تواند حس خوبی به شما بدهد. از لاک‌هایی استفاده کنید که فاقد مواد مضری مانند فتالات هستند. هنگام لاک زدن یا پاک کردن لاک بهتر است پنجره‌ها را باز بگذارید یا در مکانی باشید که تهویهٔ مناسب دارد و استنشاق زیاد بخارهای حاصل از آنها پرهیز کنید.

آرایش صورت

اگر فکر می‌کنید به زیبایی سابق نیستید و بارداری، زیبایی شما را تحت تأثیر قرار داده است، باید بدانید که شما در دوران بارداری نیز می‌توانید کمی آرایش کنید. پیش از هر چیزی به یاد داشته باشید از ضدآفتاب‌های مناسب برای پوست صورت و دست و پاها استفاده کنید تا از اشعه‌های مضر آفتاب در امان بمانید. همچنین باید مراقب باشید از محصولاتی استفاده کنید که فاقد مواد مضری مانند پارابن و سرب هستند. شما می‌توانید لوازم آرایش زیر را در دوران بارداری امتحان کنید:

کانسیلر: برای پوشاندن حلقه‌های دور چشمتان می‌توانید از کانسیلرهای مرغوب استفاده کنید. کانسیلرهایی که فاقد سرب، تالک و پارابن هستند و مقداری خاصیت ضدآفتاب دارند.

رژ لب: بهتر است در این دوران رژ لب‌هایی با رنگ‌های ملایم‌تر یا برق لب را امتحان کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند که علاوه بر حفظ آراستگی، نرمی و رطوبت لب‌هایتان، لازم نباشد زمان زیادی برای دقت در کشیدن رژ بر لب‌هایتان بگذارید. به علاوه، معمولاً احتمال بیشتری وجود دارد که رژ لب‌های قرمز به نسبت دیگر رژهای ملایم‌تر حاوی سرب باشند.

رژ گونه: بد نیست اگر از رنگ‌های روشن‌تر در آرایشتان استفاده کنید. رژ گونۀ گل‌بهی، رنگی ملایم دارد که برای بیشتر پوست‌ها مناسب است و می‌توانید آن را با برس روی گونه‌ها و خیلی کم و آرام روی پلک‌ها بزنید. به مقدار کم از رژ گونه استفاده کنید تا خطی روی صورتتان نماند و رنگ آن کاملاً محو و پخش شود.

ریمل: کمی ریمل می‌تواند چشم‌های شما را در عین سادگی زیباتر کند و شما را بانشاط‌‌تر نشان دهد. همچنین آرایش چشم با ریمل، احساس بهتری به شما خواهد داد. برای آرایش چشم بهتر است از ریمل‌های باکیفیت استفاده کنید تا باعث آسیب به چشم‌هایتان نشود.

آرایش مو

برخی از متخصصان معتقدند که برخی از مواد شیمیایی موجود در رنگ موهای شیمیایی می‌تواند از طریق پوست سر وارد جریان خون شود و خطرهایی را برای جنین ایجاد کند. با این حال، برخی دیگر معتقدند مقدار جذب مواد شیمیایی هنگام رنگ کردن مو به میزانی نیست که خطری برای جنین ایجاد کند. برای خانم‌ها مهم است که احساس خوبی در دوران بارداری به خودشان داشته باشند. به همین دلیل، در مورد رنگ کردن مو در دوران بارداری بهتر است طبق نظر پزک خود عمل کنید. در هر صورت، بهتر است در سه ماهۀ اول بارداری که جنین در حال شکل گرفتن است و آسیب‌پذیری بیشتری دارد، برای جلوگیری از احتمال بروز هر مشکلی یا از رنگ کردن مو‌ها پرهیز کنید یا راه‌های امن‌تری را برای رنگ کردن مو انتخاب کنید.

شما می‌توانید برای تغییر دادن در مدل‌ موهای خود روش‌های دیگری مانند کوتاه کردن را امتحان کنید. کوتاه کردن مو می‌تواند یک روش کم‌هزینه و کم‌خطر در دوران بارداری برای شما باشد.

یک نکتهٔ مهم در داشتن آرایش ایمن در بارداری: انتخاب برندهای مطمئن

در طراحی و تولید محصولات آرایشی این‌‌لی سعی شده است تا سازگاری با سلامت افراد مد نظر قرار گیرد. محصولات پودری این برند مانند سایه، پنکک و رژ گونه فاقد مواد نگهدارنده هستند. در رژ لب‌های این برند از روغن کنجد برای نرمی و رطوب‌رسانی به لب‌ها استفاده شده است و این رژ لب‌ها فاقد سرب و مواد نگهدارنده هستند. کانسیلرهای این‌لی از پوست دور چشم در برابر اشعه‌های UV مانند UVA و UVB محافظت می‌کنند و مانع از قرمزی و تیرگی پوست هنگام استفاده هستند. در تولید آنها از سرب، تالک و پارابن استفاده نشده است. لاک‌های برند این‌لی نیز بدون فرمالدهید، فتالات و تولوئن هستند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

بلاگ مرتبط