بعد از تزریق واکسن کرونا، باز هم باید ماسک بزنیم؟

بعد از تزریق واکسن کرونا، باز هم باید ماسک بزنیم؟

CDC اعلام کرده است افرادی که تمام دزهای واکسن کرونا را زده‌اند می‌توانند بدون ماسک با یکدیگر ملاقات کنند. اما آیا معنای چنین گفته‌ای این است که همان لحظه‌ای که دز اول واکسن کرونا را زدیم، ماسکمان را هم برداریم؟ در این مطلب با چگونگی لغو لزوم زدن ماسک بعد از دریافت کامل واکسن کرونا آشنا شوید.

لزوم ماسک زدن برای دریافت‌کنندگان واکسن کرونا لغو شد

CDC در دستورالعمل قبلی خود اعلام کرده بود افرادی که به طور کامل واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند می‌توانند بدون ماسک با یکدیگر دیدار کنند و حتی با افراد نزدیک خانواده که واکسن نزده‌اند و البته بیماری زمینه‌ای هم ندارند ملاقات کنند و نیازی به زدن ماسک نخواهند داشت. اما این مرکز، روز پنجشنبه، ۱۳ می ۲۰۲۱، در دستورالعمل جدید خود اعلام کرد هر شخصی که کاملاً واکسینه شده است می‌تواند بدون استفاده از ماسک یا فاصلهٔ فیزیکی و بدون توجه به اندازهٔ جمعیت در فعالیت‌های داخل و خارج خانه شرکت کند.

امکان برداشتن ماسک پس از تزریق واکسن کرونا در ایران به چه شکل است؟

این روزها این سؤال را زیاد می‌شونیم که آیا پس از تزریق واکسن کرونا می‌توانیم ماسک نزنیم یا آیا در کشور ما هم امکان برداشتن ماسک پس از تزریق واکسن کرونا وجود دارد؟ طبق گفتهٔ پزشکان، ما زمانی می‌توانیم با خیال راحت ماسکمان را پس از دریافت دزهای کامل واکسن کرونا برداریم که تقریباً ۷۰ درصد جامعه در برابر این ویروس واکسینه شده باشند.

پس تا آن زمان یادمان باشد وقتی هنوز واکسینه نشده‌ایم، همچنان باید ماسک بزنیم و فاصلهٔ فیزیکی را رعایت کنیم. همچنین افرادی که به طور کامل واکسینه نشده‌اند باید موارد احتیاطی اولیه، مثل ماسک زدن در اماکن عمومی، حفظ فاصلهٔ فیزیکی و پرهیز از حضور در جاهای شلوغ و خودداری از رفتن به سفر را همچنان ادامه دهند.

دستورالعمل جدید CDC بعد از دریافت واکسن کرونا چیست؟

گزارش‌ها و دستورالعمل‌های CDC همچنان در حال تغییر و به‌روز شدن است. اما در آخرین دستورالعمل CDC برای افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند آمده است که:

  • کسانی که به طور کامل نوبت‌های واکسن خود را دریافت کرده‌اند می‌توانند بدون نیاز به ماسک یا حفظ فاصلهٔ فیزیکی با یکدیگر دیدار کنند.
  • افرادی که واکسینه شده‌اند می‌توانند با اعضای نزدیک خانوادهٔ خود که ریسک پایینی در برابر کرونا دارند هم دیدار کنند و نیازی به زدن ماسک ندارند.
  • کسانی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند دیگر نیازی به دادن تست کرونا یا قرنطینهٔ خانگی ندارند، مگر این که علائم بیماری را داشته باشند.

در این دستورالعمل از کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند هم خواسته شده است همچنان موارد احتیاطی و زدن ماسک را رعایت کنند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

بلاگ مرتبط