آیا تست PCR درد دارد؟

آیا تست PCR درد دارد؟

اگر در اخبار و ویدیوهای خبری مشاهده کرده‌اید که برای تشخیص کووید-۱۹، یک گوش پاک‌کن یا سواب بلند را وارد بینی‌ افراد می‌کنند، شاید شما هم کنجکاو شده‌اید که آیا این فرایند درد دارد؟ بیایید با هم جواب را ببینیم.

آیا تست کرونا درد دارد؟

جواب این سؤال و سؤالات مشابه در رابطه با دردناک بودن هر آزمایش و تستی به میزان تحمل درد در ما ارتباط دارد، اما افرادی که این تست را انجام داده‌اند بیشتر می‌گویند وارد شدن گوش پاک‌کن نمونه‌گیری به بینی بیشتر حسی عجیب و ناراحت داشته است تا دردناک.

بنابراین، اگر پزشک بگوید که این تست برای شما ضروری است و باید انجامش دهید، آن را به خاطر ترس از اینکه ممکن است روش انجام آن ناخوشایند باشد عقب نیندازید، چون تشخیص زودهنگام و امکان مداخلهٔ پزشکی زودهنگام از پیشرفت و بدتر شدن مشکل پیشگیری خواهد کرد. به علاوه، اگر کروناویروس دارید باید از ابتلای قطعی مطلع باشید تا بتوانید خودتان را قرنطینه کنید و از انتقال ویروس به اعضای خانواده و هر کس دیگری که با او ارتباط دارید پیشگیری کنید. پس اگر علائم مشخص بیماری کروناویروس را دارید، باید بر ترس خود از ناراحتی ناشی از یک گوش پاک‌کن بلند غلبه کنید و این آزمایش را انجام دهید.

تست کرونا را چطور می‌گیرند؟

تست PCR نیاز به برداشتن نمونه‌ای از ترشحات تمام طول حفرهٔ بینی دارد، یعنی از سوراخ بینی تا جایی که حفرهٔ بینی با پشت گلو تلاقی می‌کند. برای به دست آوردن این ترشحات، متخصص از یک گوش پاک‌کن نازک و انعطاف‌پذیر ۱۵ سانتی استفاده می‌کند که شبیه به گوش پاک‌کن معمولی اما خیلی بلندتر است. متخصص نمونه‌گیر خیلی سریع گوش پاک‌کن را وارد حفرهٔ بینی ‌می‌کند، آن را تا پشت گلو هل می‌دهد و بعد خارج می‌کند و کل این فرایند فقط ۵ ثانیه طول می‌کشد.

در طول مسیر، گوش پاک‌کن می‌تواند بافت سینوس را تحریک کند یا چندین عصب را فعال کند. در واقع، این عمل می‌تواند یک قطرهٔ اشک به چشم شما بیاورد، زیرا گوش پاک‌کن عصب اشکی یا عصب لاکریمال را که باعث اشک ریختن می‌شود تحریک می‌کند. همچنین گوش پاک‌کن ممکن است عصب واگ را یک لحظه غلغلک ‌دهد و باعث بروز رفلکس عق زدن شود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

بلاگ مرتبط