اسباب‌بازی راکر یا اسباب‌بازی چرخ‌دار برای کودکان

اسباب‌بازی راکر یا اسباب‌بازی چرخ‌دار برای کودکان

وقتی کودک نوپای شما یاد می‌گیرد که پاهایش وسیلهٔ حرکت کردن و تحرکش هستند، کم‌کم می‌آموزد که برای جابه‌جایی به جای بغل شدن توسط شما از پاهای استفاده کند. ولی شاید شما هم مثل خیلی از والدین بخواهید برای کودکتان اسباب‌بازی‌های چرخ‌دار بخرید تا با آنها راه برود. اما چه اسباب‌بازی‌های چرخ‌داری و برای چه سنی وجود دارد؟ در این مطلب بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

اسباب‌بازی‌های چرخ‌دار

فروشگاه‌های اسباب‌بازی امروزه آن‌قدر گزینه‌های متنوع دارند که تقریباً می‌توانید هر گونه سلیقه‌ٔ خاصی را که فرزندتان دارد برآورده کنید. اما به طورمعمول برای کودکان نوپا، یک وسیله‌ٔ نقلیه با چرخ‌های بزرگ‌ احتمالاً انتخاب خوبی برای شروع است، زیرا مرکز ثقل کم‌ارتفاع آنها به کودک کمک می‌کند تا احساس امنیت کند و این وسایل نقلیه‌ٔ محکم و استوار و ایمن هستند.

اما یادتان باشد اسباب‌بازی‌ و وسایل نقلیهٔ چرخ‌دار با جامپر، روروئک یا واکرها فرق دارند. روروئک‌ها امروزه دیگر برای بچه‌ها وسایل مناسبی محسوب نمی‌شوند. برای اطلاع بیشتر مطلب واکر و روروئک را ببینید.

وقتی کودکتان کمی بزرگ‌تر شد، یک اسکوتر کوچک که ارتفاع آن تا زمین هم به شکل استاندارد و به اندازهٔ کافی کم هست تا بتوانند آن را با پاهای خودشان حرکت دهند می‌تواند مناسب باشد. هنگامی که کودکتان در این کار ماهر شد و وقتی به اندازه‌ای بزرگ شد که بتواند رکاب بزند که احتمالاً بعد از دومین سالگرد تولدش خواهد بود، یک سه‌چرخه می‌تواند در ‌ساختن عضلات پاها و داشتن هماهنگی حرکتی به او کمک کند و او از سرعت بیشتری که این وسایل به او می‌دهند لذت می‌برد. اما اگر فرزندتان تمایلی به بازی با سه‌چرخه ندارد، یا سعی کنید صندلی آن را تا جایی که امکان دارد پایین بیاورید تا شاید راحت‌تر شود یا اصلاً او را مجبور به این بازی نکنید.

یکی دیگر از اسباب‌بازی‌های چرخ‌دار اسب یا حیوانات اسباب‌بازی چرخ‌دار هستند. کودک نوپا برای بازی روی اسب راکر یا چرخ‌دار از همان عضلات فوقانی بدن و همان حرکات فشاری و کشیدنی که برای جهاندن و تکان دادن تنهایی یک تاب با بدنش وقتی روی آن نشسته است نیاز دارد استفاده می‌کند. پس اگر کودک شما می‌تواند خودش را روی یک تاب تکان دهد، احتمالاً می‌تواند سوار این اسباب‌بازی های چرخ‌دار هم شود. این وسایل همچنین جایگزین مناسبی برای روزهایی است که به هر دلیلی نمی‌توانید از خانه بیرون بروید.

یادتان باشد که برای سه‌چرخه، اسکوتر یا هر وسیلهٔ بازی چرخ‌داری که به نوعی وسیلهٔ نقلیه محسوب می‌شود، استفاده از کلاه ایمنی در سایز مناسب سن و جثهٔ کودکتان ضروری است، به ویژه اگر در پیاده‌رو سواری می‌کند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط