کودک هفت ساله: به هفت سالگی خوش آمدید

کودک هفت ساله: به هفت سالگی خوش آمدید

کودک شما حالا هفت ساله شده است. مادرشو این روز عزیز را به کودکتان، شما و خودش تبریک می‌گوید. در این مطلب با بخشی از روزهای شروع هفت سالگی کودکتان آشنا شوید.

هفت سالگی

برداشتن قدم دیگری در جاده‌ٔ بزرگ شدن را تبریک می‌گوییم. داشتن یک بچه‌ٔ هفت ساله‌ در خانه مفرح و شادی‌بخش است. آنها مقدار بیشتری از آن نیازمندی به توجه، تردید و تزلزل سال‌های کودکی‌ را از دست داده‌اند و اشتیاق و کنجکاوی را با هر کاری که انجام می‌دهند همراه می‌کنند. تسلط روی مهارت‌هایی مانند خواندن و ریاضی ابتدایی به فرزندتان در مورد تحصیلش اعتماد به نفس و هیجان می‌دهد.

هفت ساله‌ها معمولاً سؤالات زیادی می‌پرسند، چون مشاهده‌گران تیزبینی هستند که نیاز زیادی به دانستن همه چیز دارند. آنها با نظم و ساختار شکوفا می‌شوند اما بهتر از گذشته می‌توانند با تغییر کنار بیایند.

کودک هفت سالهٔ شما به اندازه‌ای بالغ شده است که بتواند نظرات خود را در مورد بسیاری از مسائل شکل دهد. او برای شکل دادن ایده‌هایش از همسالان و دیگر بزرگسالان مظهر قدرت الگو می‌گیرد. اما والدین او چراغ‌های درخشان و پرنور جهانش باقی می‌مانند. هفت ساله‌ها هنوز بغل کردن را دوست دارند، دست دیگران را می‌گیرند و محبت خود را به شیوه‌هایی که معمولاً طی سال‌های آینده، حداقل جلوی غریبه‌ها ناپدید می‌شود، نشان می‌دهند.

نکتهٔ والدین: یک بزرگ کوچک

هرچند حالا که کودک شما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و بزرگ‌تر صحبت و رفتار می‌کند، اما به یاد داشته باشید که او هنوز آن‌قدرها هم بزرگ نیست و برای راهنمایی، تأدیب و تربیت به همان اندازه‌ٔ گذشته به شما وابسته است. سعی کنید همیشه انتظارات خود را هم‌سطح سن و توانایی‌های تکاملی او نگه دارید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط