رشد کودک در هفتهٔ اول ماه ۲۰

کودک شما طی این هفته وارد ماه ۲۰ از زندگی‌ زیبایش شده است. در این مطلب می‌توانید با هفتهٔ اول از ماه ۲۰ زندگی مشترکتان با یک کودک نوپای شیرین آشنا شوید.

آمادگی استفاده از دستشویی برای کودک

۲۰ ماهگی برای برخی کودکان می‌تواند زمان خوبی برای آمادگی آموزش استفاده از توالت و دستشویی باشد، پس منتظر دیدن نشانه‌های آمادگی کودک برای رفتن به دستشویی باشید. برخی از این نشانه‌ها می‌تواند شامل علاقه نشان دادن به عادات دستشویی رفتن دیگران و قابلیت دنبال کردن دستورات ساده باشد.

همچنین این موضوع را در نظر بگیرید که آیا فرزندتان در حال تجربهٔ تغییرات بزرگی در زندگی‌اش مثل تغییر محل زندگی، تولد یک خواهر یا برادر تازه یا داشتن یک مراقب یا پرستار جدید نباشد. اگر چنین تغییری وجود دارد، شاید بهتر باشد مدتی صبر کنید تا همه‌ چیز روال عادی پیدا کند و مطمئن شوید که وقت و صبوری کافی برای آموزش استفاده از دستشویی به کودک را دارید.

در این سن پایین، یک لگن آموزشی که اجازه می‌دهد پاهای کودک به زمین برسد، احتمالاْ راحت‌ترین گزینه‌ است. وسیله‌ای به اسم مبدل توالت کودک یا تبدیل توالت فرنگی کودک می‌تواند به کودک و شما در استفاده و یادگیری کمک کند، اما برای استفاده از مبدل توالت به طور مستقل، کودکتان باید آن‌قدر بزرگ باشد و به اندازه‌ای هماهنگی حرکتی داشته باشد که بتواند خودش از روی از چهارپایه روی توالت فرنگی بنشیند.

اما اگر سرویس بهداشتی شما ایرانی است، خودتان باید برای شروع کمک بیشتری به کودک بکنید، چون کودک شما ممکن است از نشستن روی سرویس ایرانی بترسی یا پاهایش هنوز قدرت کافی برای حفظ حالت تعادلش را روی دستشویی ایرانی نداشته باشد.

دردسر سحرخیز بودن کودک

داشتن کودک سحرخیزی که قبل از شما بیدار می‌شود ممکن است برای برخی والدین زیاد مطلوب نباشد. اگر کودک شما هم خیلی سحرخیز است، می‌توانید اتاق کودکتان را برای خواب طولانی‌تر در صبح‌ها مساعد کنید. مثلاً با نصب پرده‌هایی که از ورود نور صبح جلوگیری می‌کنند یا کمتر سروصدا کردن صبح‌ها وقتی همسرتان به سر کار یا دیگر بچه‌ها به مدرسه می‌روند. اما اگر او هر روز زودتر و زودتر از خواب بیدار می‌شود، سعی کنید ساعت خواب شبش را کمی به تأخیر بیندازید یا چرت روزانه‌اش را کوتاه کنید. همچنان یادتان باشد قبل از هر تصمیمی با پزشک کودکتان مشورت کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط