سه بازی سرگرم‌کننده برای تعامل با کودکان در وقت شام

سه بازی سرگرم‌کننده برای تعامل با کودکان در وقت شام

ایجاد یک برنامه‌ٔ روتین برای وقت شام می‌تواند اعضای خانواده‌ٔ شما را به هم نزدیک‌تر کند. با انجام بازی، سؤال پرسیدن و تعمق کردن در روزی که پشت سر گذاشته‌اید، ارتباط با همدیگر را تشویق کنید. در این مطلب با سه بازی برای تشویق به صحبت کردن کودکان در مورد روزشان موقع شام آشنا شوید.

بازی سر میز شام 

اگر از فرزند خود بپرسید که روزش را چگونه گذرانده است، احتمالاً جوابی یک کلمه‌ای مثل «خوب» خواهید گرفت، تازه اگر اصلاً جوابی دریافت کنید! برای این‌که کودکتان را به حرف بیاورید، یک روتین شام ایجاد کنید که در میان گذاشتن با هم را تشویق کند. برای شروع سه‌ ایده‌ٔ زیر را امتحان کنید، اما می‌توانید هر طور که خواستید آنها را تطبیق دهید و یا روتین شام خود را ایجاد کنید:

دو حقیقت و یک دروغ

بازی «دو حقیقت و یک دروغ» را برای مطلع شدن از روند و جریان آن روز کودک خود امتحان کنید. برای بازی کردن، از هر یک از اعضای خانواده بخواهید سه گزاره درباره‌ٔ آن روزشان ارائه دهند که دو تایش درست است و یکی دروغ. سپس هر یک از دیگر اعضای خانواده فرصت دارد که بگوید کدام جمله دروغ است. به همه‌ٔ اعضای خانواده نوبت بدهید تا دو حقیقت و یک دروغ خود را با بقیه به اشتراک بگذارند.

یک گل سرخ و یک خار

به نوبت یک «گل سرخ»، یعنی چیزی که در آن روز  خوب پیش رفته است و یک «خار» را، یعنی چیزی که چالش‌برانگیز بوده است به اشتراک بگذارید. انجام منظم این کار به شما کمک می‌کند تا حس سپاسگزاری را در فرزندتان ایجاد کنید و در عین حال به او بیاموزید که چالش‌ها بخشی طبیعی از زندگی هستند.

با در میان گذاشتن گل سرخ و  خار آن روز خودتان، می‌توانید به او نشان دهید که چگونه تقلاها و مبارزات را به رسمیت می‌شناسید و در عین حال موفقیت را جشن می‌گیرید.

مصاحبه‌های صندلی داغ

به جای این‌که فقط از کودک انتظار داشته باشید به سؤالات شما پاسخ دهید، کودک خود را درگیر مصاحبه‌ٔ «صندلی داغ» کنید. هر یک از اعضای خانواده یک دقیقه مصاحبه می‌شود و بقیه‌ٔ اعضای خانواده می‌توانند در آن دقیقه تا آنجا که ممکن است سؤالات سریع بپرسند.

سرعت بازی باعث می‌شود تا راهی خوب برای بیرون ریختن بیشترین میزان اطلاعات از کودک در مدت زمانی کوتاه باشد. حتی می‌توانید با ثبت این‌که چه کسی بیشترین سؤالات را در یک دقیقه پاسخ می‌دهد، آن را به یک مسابقه تبدیل کنید. 

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط