چهار مرحله برای شروع آموزش آداب رفتاری به کودک

چهار مرحله برای شروع آموزش آداب رفتاری به کودک

شروع کردن با چیزهای کوچک و به شکل پله‌پله می‌تواند بعداً نتایج بزرگی داشته باشد. در این مطلب با چند مرحله برای این‌که بدانید چگونه می‌توان آموزش آداب رفتاری به کودک خود را شروع کنید تا در نهایت فرزندتان به طور مداوم خوب و مؤدبانه رفتار کند آشنا شوید.

مرحلهٔ اول: فقط به اصول پایه بپردازیم

زمان می‌برد تا کودکان گفتن «لطفاً» و «ممنون» را یاد بگیرند. به عنوان اولین قدم به سوی ادب، فرزندتان را تشویق کنید تا این کلمات را استفاده کند و از آنجا ادامه دهید. مطلب آموزش کلمات مؤدبانه به کودکان را ببینید.

مرحلهٔ دوم: به آنچه می‌گوییم عمل کنیم

همان‌طور که احتمالاً تاکنون فهمیده‌اید، بچه‌ها همیشه در حال تماشا، گوش دادن و یادگیری از ما هستند، به ویژه هنگامی که اصلاً انتظارش را نداریم. بهترین راه برای ترغیب فرزندتان به رفتار مؤدبانه این است که خودتان سرمشق خوبی باشید. بگویید «لطفاً» و «ممنونم»، درها را برای عبور دیگران نگه دارید، از قطع کردن صحبت دیگران خودداری کنید و رفتارهای دیگری را که دوست دارید فرزندتان تقلید کند، به صورت عملی نمایش دهید.

مرحلهٔ سوم: رفتارهای خوب را برجسته کنیم

به جای سرزنش فرزندتان هنگامی که ادب خود را فراموش می‌کند، هنگام رفتار خوب او را ستایش کنید. به او بگویید وقتی می‌گوید «لطفاً» و «ممنونم» خیلی شبیه آدم بزرگ‌ها به نظر می‌آید و مردم نیز این را می‌فهمند و دوست دارند.

گرچه ناراحت‌کننده است که بچه‌های ما با دیگران گستاخانه رفتار کنند، اما از کوره در رفتن در مورد آن می‌تواند باعث شود فرزندتان در برابر تلاش‌های شما برای آموزش رفتار باملاحظه مقاومت کند. شما می‌خواهید فرزندانتان استقلال و «آدم بزرگ بودن» خود را با نشان دادن رفتار مؤدبانه اعمال کند، نه با امتناع از استفاده از آنها را، پس صبور باشید!

مرحلهٔ چهارم: ثابت‌قدم باشیم

به محض این‌که کودک یاد گرفت در خانه به طور معمول از «لطفاً» و «ممنون» استفاده کند، همین کار را در جمع نیز از او بخواهید. بچه‌ها ثبات و یکنواختی را دوست دارند و قانونی که فقط در شرایط خاص اعمال می‌شود گیج‌کننده و اجرای آن دشوار خواهد بود.

در مورد آموزش ادب به کودکتان بیشتر بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط