بیماری‌ها

بیماری‌های مختلف در دوران بارداری می‌تواند سلامت مادر و جنین را در شرایط پرخطری قرار دهد. مطالب مرتبط با بیماری‌های عفونی و راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنها، کمک خواهد کرد تا شما شناخت بهتری در رویارویی با چنین خطراتی داشته باشید. همچنین مقالاتی دربارۀ برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند تیروئید و دیابت در این بخش وجود دارد که مطالعۀ آنها در کنترل و مدیریت بهتر این بیماری‌ها توسط مادران مبتلا بی‌تأثیر نخواهد بود.

عوارض شدید بارداری

عوارض شدید بارداری، شرایط پیچیده و خطرسازی است که در صورت وقوع می‌تواند سلامت مادر و کودک را تحت تأثیر خود قرار دهد. برخی از این عوارض شامل فشار خون حاملگی، پره‌اکلامپسی و خونریزی واژینال است که می‌تواند از عوامل زایمان زودرس باشد. با دنبال کردن مقالات این بخش می‌توانید در مورد برخی از شرایط حساس و خطرساز برای مادر و جنین که به دلیل وضعیت جفت سرراهی، جدا شدن زودرس جفت و پاره شدن کیسۀ آب به وجود می‌آید، اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید.

ناموفق بودن بارداری

از دست دادن بارداری در نیمۀ اول و دوم حاملگی، به دلایل متفاوتی رخ می‌دهد که وضعیت جسمی و روحی مادر را منقلب خواهد کرد. در این مقالات می‌توانید با علائم و مراحل تشخیص ناموفق بودن بارداری، نحوۀ کنار آمدن با سقط جنین و چگونگی درمان و پیشگیری از بروز آن در بارداری‌های بعدی آشنا شوید و با اطلاع از عوامل مؤثر در افزایش احتمال سقط جنین می‌توانید برای یک بارداری سالم اقدامات لازم را انجام دهید.