استفاده از عطرها در بارداری

استفاده از عطرها در بارداری

استفاده از عطر ساده‌ترین راه برای داشتن بویی خوب روی بدن است. اما زمانی که باردار هستید، ممکن است استفاده از عطر مشکلاتی برای شما به وجود آورد. اگرچه تاکنون خطرهای استفاده از عطر در دوران بارداری ثابت نشده، ولی بهتر است برای راحتی خودتان برخی از موارد ذکرشده در این مطلب را جهت استفاده از عطرها در نظر بگیرید.

استفاده از عطر در دوران بارداری

برخی از مواد شیمیایی موجود در عطرها گاهی باعث تغییر در سطح هورمون‌های شما خواهد شد. اگر شما دچار تهوع بارداری هستید، این تغییر می‌تواند باعث بیشتر شدن تهوع شما یا عوارض جانبی دیگری شود. از آنجا ‌که تولیدکنندگان عطر ملزم به درج مواد تشکیل‌دهندۀ عطر روی آن نیستند، بهتر است سعی کنید از عطرهای صنعتی استفاده نکنید.

علاوه بر این موضوع، یکی از علائم بارداری، افزایش حس بویایی همراه با حساسیت به برخی بوهای خاص است که شاید برای شما آزاردهنده باشد. همچنین ممکن است حساس شدن پوست شما در زمان بارداری باعث ایجاد واکنش در برابر عطرها شود. استفاده از عطر یا هر نوع رایحۀ دیگر در زمان بارداری بستگی به خود شما دارد. اگر خیلی نگران هستید، بهترین کار صحبت با پزشک است.

اگر تصمیم گرفته‌اید که از عطر استفاده کنید، باید در انتخاب عطرتان دقت کنید و از عطری استفاده نکنید که در طول روز منجر به ایجاد تهوع در شما شود. بهتر است عطر خود را زمانی امتحان کنید که تصمیم دارید در خانه بمانید تا اگر بوی آن شما را اذیت کرد، بتوانید دوش بگیرید و بوی آن را از بین ببرید. همچنین می‌توانید به جای عطر از لوسیون‌های کمی معطر استفاده کنید. لوسیون‌هایی با عطر هل یا نعنا حتی می‌تواند در رفع حالت تهوع کمک کند. همچنین ممکن است شما در دوران بارداری نسبت به عطر همسر خود احساس بدی داشته باشید و با بوی آن حالت تهوع به شما دست بدهد.

در این حالت بهتر است از همسر خود بخواهید عطر خود را تغییر دهد یا زمانی که کنار شماست دوش بگیرد تا بوی عطر برطرف شود. همچنین استفاده از عطر توسط مادر در زمان شیردهی توصیه نمی‌شود. این موضوع به این دلیل است که کودکان بوی طبیعی بدن مادر خود را به بوی هر عطر دیگری ترجیح می‌دهند. علاوه بر این ممکن است عطر برای کودکان حساسیت‌زا باشد. برخی زنان ترجیح می‌دهند که زندگی خود را پیش از تولد کودکشان با شرایط بدون عطر سازگار کنند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط