بازی با کودک: علاقه به صداها و یک آهنگ پاپ

بازی با کودک: علاقه به صداها و یک آهنگ پاپ

کودکتان کم‌کم به صداها و کلمات متفاوت علاقه‌مند خواهد شد. این بازی آواز‌‌خوانی علاقه‌ٔ تازه‌ٔ او را آشکار می‌کند و در عین حال عشق کودکان به غافلگیری را تغذیه می‌کند. در این مطلب با چگونگی این بازی آشنا شوید.

سن مناسب برای این بازی

این فعالیت برای دو تا هفت ماهگی مناسب است. مهارت‌های رشدیافته طی این بازی، مهارت‌های کلامی و درک رابطه‌ٔ علت و معلولی است.

نحوهٔ انجام بازی

یکی از آهنگ‌های کلاسیک کودکانه را بخوانید اما با تغییرات صدایی و حرکتی، عنصر غافلگیری را در آن تقویت کنید. برای مثال، با صدای آهسته و آرام شروع کنید و روی بیت‌هایی که تکرار می‌شوند صدایتان را بلند کنید.

دوباره امتحان کنید و این بار همراه با کلمات ترجیع‌بند دست‌هایتان را به هم بزنید. بار بعدی، دست‌هایتان را آرام روی زمین یا سطحی مثل تخت یا صندلی بزنید. یک عروسک بردارید و همراه با گفتن کلمه‌ٔ کلیدی ترانه، آن را به هوا بیندازید.

این نوع از خواندن آهنگ‌های کودکانه می‌تواند برای پرت کردن حواس فرزندتان در حین تعویض پوشک جادو کند و وقتی هم که نمی‌خواهید کودکتان فعلاً بخوابد برای بیدار نگه داشتن او عالی است. اگر وقتی به انتهای آهنگ‌ها می‌رسید و صدایتان را بلند می‌کنید،‌ کودک بیشتر یکه می‌خورد تا اینکه خوشحال شود، کمی تن صدایتان را پایین بیاورید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید