رقص دست و پا برای بازی با نوزاد

رقص دست و پا برای بازی با نوزاد

بچه‌ها عاشق لگد زدن و دست و پا زدن هستند و این کارشان هم دلایلی دارد. آنها می‌خواهند پاهای کوچکشان را برای راه رفتن آماده کنند یا شاید فقط دوست دارند مهارت‌های جدیدی را که یاد گرفته‌اند امتحان کنند. در این مطلب می‌توانید با برگزاری یک کلاس رقص که طی آن می‌توانید کوچولوی رو به رشد خود را آماده کنید آشنا شوید و زمان تعویض پوشک‌ را نیز مهیج‌تر و شاد کنید.

سن مناسب رقص دست و پای نوزاد

شروع این فعالیت برای دوران نوزادی تا ۱۰ ماهگی کودک شیرخوار شما مناسب است. مواردی که طی این بازی رشد پیدا می‌کند، قوی شدن ماهیچه‌ها و مهارت‌های حرکتی کامل‌تر است. شما به وسیله یا اسباب‌بازی دیگری نیز غیر از دست و پاهای کوچک و خوردنی کودکتان نیاز ندارید.

نحوهٔ انجام رقص پای نوزاد

وقتی کودکتان روی تشک یا میز تعویض پوشک به پشت دراز کشیده است، پاهایش را نگه دارید و آنها را کمی ورزش دهید. تمرین کلاسیک برای پاها حرکت دوچرخه است اما می‌توانید رقص پای ابتدایی را نیز با او تمرین کنید؛ به این صورت که زانوهایش را بالا ببرید و به هر پا یک جهش بلند بدهید. همچنین خواندن یک ترانه‌ به همراه این حرکات یا گفتن کلماتی تشویقی به کودک جلسات رقص شما را شادتر می‌کند.

نحوهٔ انجام رقص با دست‌های نوزاد

همچنین شما می‌توانید دست‌های کودکتان را نیز تمرین بدهید. برای این کار ابتدا دست‌های کودک را به پهلو و سپس به بالای سرش ببرید؛ چیزی شبیه حرکت قورباغه. حرکات رقص دیگر را نیز فراموش نکنید. به عنوان مثال حرکاتی به شکل حرف A؛ یعنی دست‌هایش را بالا ببرید و آنها به هم بچسبانید، حرف C؛ یعنی دست‌هایش را در حالت خمیده نگه دارید، حرف M؛ یعنی دست‌هایش را به موازات هم از یکدیگر باز کنید، و حرف Y؛ یعنی باز کردن دست‌های کودک به طرفین، را می‌توانید با کودکتان تمرین کنید. بچه‌ها مخصوصاً قرار گرفتن دست‌ها در هوا به شکل حرف Y را دوست دارند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط