غلت‌بازی با کودک

غلت‌بازی با کودک

در حوالی سه یا چهار ماهگی، کودک شما در حال کار روی قدرت کنترل خود روی حرکاتش است، اما برگشتن از روی پشت به شکم ممکن تا هشت یا ۹ ماهگی رخ ندهد، زیرا برای این کار به عضلات دست و گردن قوی‌تری نیاز دارد. در این مطلب می‌توانید با یک بازی برای غلت زدن کودکتان آشنا شوید.

سن مناسب برای بازی غلتیدن

این ورزش ساده که می‌تواند هم در داخل خانه و هم در بیرون از خانه انجام شود به کودک کمک می‌کند تا آمادهٔ غلت خوردن شود. سن مناسب برای این بازی می‌تواند از دو تا شش ماهگی باشد و مهارت‌های رشدیافته طی این بازی هم مهارت‌های حرکتی، حس لامسه و آگاهی از بدن خود است. وسایل مورد نیاز هم یک فقط پتوی نسبتاً بزرگ خواهد بود.

نحوهٔ انجام غلت‌بازی

یک پتوی نرم روی زمین پهن کنید، حالا چه بیرون از خانه یا توی خانه می‌توانید این بازی را انجام دهید. تا جایی که دمای هوا اجازه می‌دهد لباس‌های کودک را کم کنید، زیرا به نظر می‌رسد کودکان وقتی برهنه‌اند آزادی حرکتی بیشتری احساس می‌کنند. اگر کهنهٔ بچه در خانه دارید می‌توانید چند تا از آنها را زیر او بیندازید و بگذارید چند دقیقه بدون پوشک در خانه باشد.

کودکتان را روی شکم یا به پشت روی پتو بخوابانید و به او کمک کنید غلت بخورد، یا اگر قادر به این کار است بگذارید خودش غلت بخورد. سپس خودتان دوباره او را بغلتانید تا به وضعیت اولیه برگردد. غلتاندن او در یک جهت را ادامه دهید تا به لبهٔ پتو برسد یعنی تا احساس رسیدن به جایی را داشته باشد، سپس او را بلند کنید و به مرکز پتو برگردانید.

این بازی را تا زمانی که کودکتان از آن لذت می‌برد ادامه دهید. کودکان عاشق مناظر جدید هستند، بنابراین اگر به نظر می‌رسد فرزندتان از قرار گرفتن در یک وضعیت خاص لذت می‌برد، کنار او دراز بکشید و با هم چشم‌اندازها و مناظر اطراف را از آن زاویه نگاه کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید