پیتریازیس‌ آلبا در کودکان

پیتریازیس‌ آلبا در کودکان

این عارضه به شکل تکه‌های روشنی از پوست فلس‌دار یا پوسته‌پوسته روی پوست بدن دیده می‌شود. کودکان و نوجوانان بیشترین احتمال ابتلا به پیتریازیس‌ آلبا را دارند، اما این عارضه می‌تواند افرادی از سن‌های مختلف را نیز مبتلا کند. همچنین پیتریازیس‌ آلبا در بچه‌هایی که پوست تیره دارند شایع‌تر است اما نکتهٔ خوب این است که پیتریازیس‌ آلبا واگیردار نیست. در این مطلب می‌توانید با این عارضه در کودکان آشنا شوید.

علائم پیتریازیس‌ آلبا در کودک

علامت این عارضه، تکه‌های گرد یا بیضی شکلی از پوست سفیدتر روی صورت، بازوها، گردن و بخش میانی اندام فوقانی بدن است. پوست ممکن است فلس‌دار یا پوسته‌پوسته باشد و راش ناشی از این عارضه مشابه اگزمای خفیف است. این تکه‌های پوستی در معرض نور خورشید تیره نمی‌شود، اما ممکن است قرمز شود. این موضوع که چه چیزی باعث بروز پیتریازیس‌ آلبا می‌شود، باید گفت که علت این عارضه هنوز شناخته نشده است.

در مورد فولیکولیت در کودکان بدانید.

درمان پیتریازیس‌ آلبا در کودک

مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های استروئید موضعی ملایم، درمان معمول مورد استفاده برای این عارضه هستند. همچنین با اینکه این کرم‌ها می‌تواند به کاهش علائم کمک کند اما عارضه را درمان نمی‌کند. لکه‌های پوستی این عارضه معمولاً در نهایت از بین می‌رود، اما ممکن است دوباره بازگردد. برای اطمینان کامل بهتر است در صورت شک داشتن به هر گونه عارضه‌ای در پوست کودکتان ابتدا به پزشک کودک اطلاع دهید.

در مورد تینا ورسیکالر در کودک بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط